DSpace@İnönü

Kesir işlemlerinde formal aritmetik ve görselleştirme arasındaki bilişsel boşluk

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Orhun, Nevin
dc.date.accessioned 2016-08-29T11:32:09Z
dc.date.available 2016-08-29T11:32:09Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Orhun, N. (2007). Kesir işlemlerinde formal aritmetik ve görselleştirme arasındaki bilişsel boşluk. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(14), 99-111 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4265
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Güz 2007, 8(14), 99–111 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, 4. sınıf öğrencilerinin kesir konusundaki başarılarını, formal aritmetik ve görselleştirme açısından cinsiyete göre incelemek ve kesir işlemlerinde formal aritmetik ve görselleştirme arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Elde edilen bulgulara göre, erkek öğrencilerin kesir konusunda formal aritmetik açısından daha başarılı olduğu, kız öğrencilerin ise kesir konusunda formal aritmetik ve görselleştirme açısından başarılarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı, görülmüştür. Yapılan incelemeye göre, kesirler konusunda formal aritmetik ve görselleştirme arasında bir bilişsel eksiklik olduğu bulunmuştur. Genel olarak, tüm örneklem içerisinde kız ve erkek öğrencilerin kesir konusundaki başarılarında anlamlı bir fark olmadığı her iki grupta da başarının düşük olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject kesirler tr_TR
dc.subject formal aritmetik tr_TR
dc.subject görselleştirme tr_TR
dc.subject bilişsel boşluk tr_TR
dc.title Kesir işlemlerinde formal aritmetik ve görselleştirme arasındaki bilişsel boşluk tr_TR
dc.title.alternative A cognıtıve gap between formal arıthmetıc and vısual representatıon ın fractıonal operatıons tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölümü tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 14 tr_TR
dc.identifier.startpage 99 tr_TR
dc.identifier.endpage 111 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster