DSpace@İnönü

Ön örgütleyicilerin okumaya yönelik tutum üzerindeki etkileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çakıcı, Dilek
dc.date.accessioned 2016-08-31T07:31:07Z
dc.date.available 2016-08-31T07:31:07Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Çakıcı, D. (2007). Ön örgütleyicilerin okumaya yönelik tutum üzerindeki etkileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 8(14), 65–82 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4273
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Güz 2007, 8(14), 65–82 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ön örgütleyicilerin öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin cinsiyetle ilişkilerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney Grubuna ön örgütleyiciler verilmiş, Kontrol Grubuna ise verilmemiştir. Araştırma 62 (41 kız, 21 erkek) 9. sınıf öğrencileri üzerinde, İngilizce Okuduğunu Anlama dersinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, İngilizce Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Analizi ve Scheffeé Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda ön örgütleyicilerin öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumlarını Değer Verme alt boyutunda etkilediği; İlgi alt boyutunda ise etkilemediği belirlenmiştir. Ayrıca ön örgütleyiciler kız öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumlarını istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etkilemiştir. Deney Grubundaki kız öğrencilerin okumaya yönelik tutumları Değer Verme alt boyutunda diğer öğrencilerden daha olumludur. Fakat, İlgi alt boyutunda Kontrol Grubundaki kız öğrencilerin lehine bir farklılık söz konusudur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject ön örgütleyiciler tr_TR
dc.subject okumaya yönelik tutum tr_TR
dc.subject İngilizce tr_TR
dc.title Ön örgütleyicilerin okumaya yönelik tutum üzerindeki etkileri tr_TR
dc.title.alternative The effects of advance organızers on attıtudes towards readıng tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ondokuz Mayıs Üniversitesi Samsun Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 14 tr_TR
dc.identifier.startpage 65 tr_TR
dc.identifier.endpage 82 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster