DSpace@İnönü

Müzik öğretmenlerinde tükenmişlik sendromu ve etkileyen faktörler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Otacıoğlu, Sena Gürşen
dc.date.accessioned 2016-08-31T11:10:38Z
dc.date.available 2016-08-31T11:10:38Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Otacıoğlu, S. Gürşen (2008). Müzik öğretmenlerinde tükenmişlik sendromu ve etkileyen faktörler.İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15 Bahar 2008 s:103–116 ss. tr_TR
dc.identifier.uri file:///C:/Users/pcl/Downloads/5000004233-5000005907-1-PB.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4283
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı:15 tr_TR
dc.description.abstract Günümüzde farklı kültürlerde ve farklı örneklemlerde çalışılan bir konu olarak önemini koruyan tükenmişlik; enerji, güç ya da kaynakların aşırı talepler yoluyla tükenmesi, ilerleyici bir stres süreci, idealizm kaybı vb. şekillerde ifade edilmektedir (Surgevil, 2005). Bu konuyu temel alarak yapılan araştırmanın amacı, müzik öğretmenlerinin tükenmişlik sendromu düzeyi ve ilişkili olabilecek sosyo-demografik özelikleri saptamaktır. Araştırmaya 40 müzik öğretmeni katılmış, müzik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda müzik öğretmenlerinin Tükenmişlik puanları; “cinsiyet, yaş, çalışılan kurum, alınan takdir, mesleki kıdem ve ekonomik durumu algılama” değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterirken, tükenmişlik ölçeği alt boyut puanlarının çalışılan kurum değişkenine göre fark yaratıp yaratmadığı da ortaya konmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The issue of burnout which retains its importance at present as a subject studied in different cultures and domains has been identified as the exhaustion of energy, power, or sources because of intensive demand, propulsive stress period and the loss of idealism (Surgevil, 2005). The aim of this research based on this subject is to determine the burnout syndrome level and related socio-demographic characteristics of music teachers. 40 music teachers are involved in the research and their levels of burnout are measured using Maslach Burnout Inventory. As a result, while the burnout scores of the music teachers were found to differ significantly in terms of gender, age, institution of employment, letters of appreciation, seniority, and their perception of their economic situation, whether burnout subscale scores change according to the institution of employment variable was put forth for consideration. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müzik öğretmenleri tr_TR
dc.subject Tükenmişlik sendromu tr_TR
dc.subject Music teachers tr_TR
dc.subject Burnout syndrome tr_TR
dc.title Müzik öğretmenlerinde tükenmişlik sendromu ve etkileyen faktörler tr_TR
dc.title.alternative Burnout syndrome among musıc teachers and trıggerıng factors tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR173400 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 15 tr_TR
dc.identifier.startpage 103 tr_TR
dc.identifier.endpage 116 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster