DSpace@İnönü

Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çapri, Burhan
dc.contributor.author Çelikaleli, Öner
dc.date.accessioned 2016-08-31T12:57:19Z
dc.date.available 2016-08-31T12:57:19Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Çapri, B., Çelikaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15 Bahar 2008. 33–53 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4288
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı:15 Bahar 2008. 33–53 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarını cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelemektir. Araştırma grubu, Eğitim Fakültesi ve Teknik Eğitim Fakültesi son sınıfta okuyan ve mezun olabilecek durumda olan 158’i erkek (%63,2), 92’si ise bayan (%36,8) olmak üzere toplam 250 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarına, “Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği (ÖİTÖ)”, “Aday Öğretmenin Kendine İlişkin Yeterlik Algısı Ölçeği (AÖKİYAÖ)” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutumları üzerinde cinsiyetin önemli bir etkisinin olduğu, program ve fakülte değişkenlerinin ise anlamlı bir etkisinin olmadığı bulunmuştur. Öğretmen adaylarının yeterlik inançları üzerinde ise, cinsiyet, program ve fakülte değişkenlerinin anlamlı bir etkisinin bulunduğu görülmüştür. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır. The purpose of this study was to investigate the pre-service teachers’ attitudes towards teaching profession and their professional self-efficacy beliefs according to their gender, programs, and faculties. The research group included 158 male (63,2 %) and 92 female (36,8 %) senior students who are to be graduated from Education Faculty and Technical Education Faculty. The students were given “Attitude Scale Related to Teaching Profession”, “Self-Efficacy Perception Scale of Pre-service Teachers”, and “Personal Information Form” developed by the researchers. The findings revealed that while gender has an important effect on attitudes towards teaching, program and faculty variables do not have any significant effect. Also, it was found that gender, program, and faculty variables have significant effects on pre-service teachers’ self-efficacy beliefs. The findings were discussed according to the literature. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject aday öğretmen tr_TR
dc.subject öz-yeterlik inancı tr_TR
dc.subject mesleki tutum tr_TR
dc.subject Pre-service teacher tr_TR
dc.subject self-efficacy belief tr_TR
dc.subject professional attitude tr_TR
dc.subject gender tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investıgatıon of preservıce teachers’ attıtudes towards teachıng and professıonal self-effıcacy belıefs accordıng to theır gender, programs, and facultıes tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi PDR Ana Bilim Dalı, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi PDR Ana Bilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID TR13556 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 15 tr_TR
dc.identifier.startpage 33 tr_TR
dc.identifier.endpage 53 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster