DSpace@İnönü

Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı ve Psikolojik İhtiyaçlar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çapan, Bahtiyar Eraslan
dc.contributor.author Dursun, Asiye
dc.date.accessioned 2021-11-10T10:20:56Z
dc.date.available 2021-11-10T10:20:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation DURSUN A,ÇAPAN B. E (2018). Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı ve Psikolojik İhtiyaçlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 128 - 140. Doi: 10.17679/inuefd.336272 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJNU1qUXlNZz09/ergenlerde-dijital-oyun-bagimliligi-ve-psikolojik-ihtiyaclar
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43107
dc.description.abstract Öz:Gelişen teknoloji ile birlikte internet ve sanal ortamın insanların hayatındaki önemi gitgide artmaktadır. Ergenlik döneminde uygun olmayan internet kullanımı ve bilgisayar oyunlarının bir süre sonra bağımlılık riskine dönüşebildiği için oyun bağımlılığının ele alınması gereken bir konu olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmada ergenlerin dijital oyun bağımlılıklarını yordayan psikolojik ihtiyaçları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 322 ergen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği ve Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre cinsiyet ve psikolojik ihtiyaçların dijital oyun bağımlılığını [R2=.11, p<.05] anlamlı olarak yordadığı görülmektedir. Araştırma sonuçları literatür kapsamında tartışılmıştır. en_US
dc.description.abstract Abstract:The importance of the internet and virtual platform in human life gradually has been increasing with the help of improving technology. It has been thought that this subject should be dealt with; because inappropriate use of the internet and computer games can turn into the risk of addiction. The psychological needs of teenagers which predict the addiction of digital games has been studied in this research. 322 teenagers comprise the research sample. “Personal Information Form”, “The Scale of Digital Game Addiction”, “The Scale of Psychological Needs” have been used for gathering data. The multiple regression analysis has been performed to analyze the data. According to the result of the research, it has been seen that gender and psychological needs [R2=.11, p<.05] predict significantly the addiction of digital game. The results of the research have been discussed in the scope of literature. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı ve Psikolojik İhtiyaçlar en_US
dc.title.alternative Digital Game Addiction and Psychological Needs for Teeanergers en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster