DSpace@İnönü

Öğretmenlik mesleğinin önemi ve öğretmen yetiştirmede güncel sorunlar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ayas, Alipaşa
dc.date.accessioned 2016-09-02T11:13:43Z
dc.date.available 2016-09-02T11:13:43Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Ayas, A. (2009). Öğretmenlik mesleğinin önemi ve öğretmen yetiştirmede güncel sorunlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 10. Sayı 3. 1-11 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4315
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 10. Sayı 3. 1-11 ss. tr_TR
dc.description.abstract It is well known that the quality of education has great effects on the development of a country. Education by name has national aspects, which means that national politics and implementations need to be undertaken in education. With regard to education, teacher training has a special importance on both the national development and raising the quality labor force needed by the country. Teacher is the key person acting in educational settings. In the present work at first a historical analysis was made and then some current problems in teacher training were dealt with. The teacher training process has in essence two sides: preservice training at faculty of education and in-service training carried out by related departments of ministry of national education. It makes sense to examine the both sides together, but since there have been actions to make changes in pre-service education; especially this side was closely touched with. tr_TR
dc.description.abstract Bir ülkede eğitimin kalitesinin gelişmişlik düzeyi üzerinde ne derece etkili olduğu bilinmektedir. Eğitim alanında millilik ise neredeyse vazgeçilmez bir özellik olup milli politikalar üretilmesi ve uygulanması anlamına gelmektedir. Eğitim içerisinde özellikle öğretmen eğitimi hem millilik hem de nitelikli insan yetiştirme açılarından çok daha özel bir öneme sahiptir. Bilindiği gibi eğitimi yürüten anahtar kişi öğretmendir. Bu çalışmada bu önemli konu üzerinde tarihsel bir inceleme yapılmakta ve güncel bazı sorunlar ele alınıp irdelenmektedir. Öğretmen eğitiminde iki ayrı boyut bulunmaktadır. Bunlardan birincisi hizmet öncesi eğitim olup halen eğitim fakültelerinde yürütülmektedir. İkincisi ise hizmet içi eğitim olup okullarda çalışan öğretmenlerin yenilenmesini amaçlayan Milli Eğitim Bakanlığı ve yetkilendirilmiş birimlerince yürütülen eğitimlerdir. Her iki boyutun da ele alınması bütünlük açısından önemli olmakla birlikte burada son zamanlarda yapılan bazı değişiklikler de dikkate alınarak ağırlıklı olarak hizmet öncesi öğretmen yetiştirme boyutu üzerinde durulmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretmenlik mesleği tr_TR
dc.subject Güncel sorunlar tr_TR
dc.subject Hizmet öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Teaching profession tr_TR
dc.subject Current problems tr_TR
dc.subject Pre-service education tr_TR
dc.title Öğretmenlik mesleğinin önemi ve öğretmen yetiştirmede güncel sorunlar tr_TR
dc.title.alternative The ımportance of teaching profession and current problems in teacher training tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR2069 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 11 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster