DSpace@İnönü

Öğretmen eğitiminde program standartları ve akreditasyon

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Adıgüzel, Abdullah
dc.contributor.author Sağlam, Mustafa
dc.date.accessioned 2016-09-02T12:53:38Z
dc.date.available 2016-09-02T12:53:38Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Adıgüzel, A. Sağlam, M. (2009). Öğretmen eğitiminde program standartları ve akreditasyon. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 10. Sayı 3. 83-103 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4330
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 10. Sayı 3. 83-103 ss. tr_TR
dc.description.abstract In this article, based on the sources and researches related with the quality standards, it is aimed at describing the importance of quality standards in teacher training. Thus, in this article, firstly the necessity of developing standards, the steps of developing these standards in teacher training, current studies in the USA, England, and Turkey, secondly the relationship between goals, accreditation and quality teacher training and lastly the aim and benefits of developing standards in teacher training are described. As a result, since developing standards in Teacher Training means quality assurance, quality standards are used to accredit the productivity of an educational program which prepares candidate teacher for becoming teacher. tr_TR
dc.description.abstract Bu makalede, konuyla ilgili alanyazında yer alan araştırma ve kaynaklara dayalı olarak öğretmen eğitiminde kalite standartlarının gerekliliğinin ve öneminin betimlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında makalede, önce öğretmen eğitiminde program standartları geliştirmenin gerekliliği ve önemi sonra ABD, İngiltere ve Türkiye’deki öğretmen eğitiminde program standartları geliştirme çalışmaları incelenmiştir. Daha sonra öğretmen eğitiminde standart geliştirmenin çeşitleri ve aşamaları ve öğretmen eğitiminde program standartları, akreditasyon ve kalite ilişkisi araştırılmıştır. Son olarak da öğretmen eğitiminde program standartları geliştirmenin amaç ve yararları açıklanmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarını öğretmenlik mesleğine hazırlayan eğitim programlarına ilişkin program standartlarının geliştirilmesi, kalite güvencesi ve akreditasyona temel oluşturarak kurumların kalite ve verimliliğini artırmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretmen eğitimi tr_TR
dc.subject Kalite tr_TR
dc.subject Akreditasyon tr_TR
dc.subject Standartlar tr_TR
dc.subject Teacher education tr_TR
dc.subject Quality tr_TR
dc.subject Accreditation tr_TR
dc.subject Standards tr_TR
dc.title Öğretmen eğitiminde program standartları ve akreditasyon tr_TR
dc.title.alternative Program standards and accreditation in the teacher education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR25089 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 83 tr_TR
dc.identifier.endpage 103 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster