DSpace@İnönü

İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sallabaş, M. Eyyüp
dc.date.accessioned 2016-09-05T06:35:24Z
dc.date.available 2016-09-05T06:35:24Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Sallabaş, M. E. (2008). İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 141–155 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4334
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 141–155 ss. tr_TR
dc.description.abstract Dilin anlama ve anlatma olmak üzere iki boyutu vardır. Okuma dilin anlama boyutu içinde yer almakta ve öğrenmenin en güçlü araçlarından birini oluşturmaktadır. Tutum ise bireyin çevresindeki herhangi olgu veya nesneye karşı sahip olduğu tepki eğilimidir. Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin okuma etkinliğine karşı olumlu tutum geliştirmesi beklenmektedir. Araştırmada, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri, okumaya yönelik tutumları ve akademik başarıları arasında bir ilişki olup olmadığı ortaya konmaya çalışılmıştır. Diğer taraftan öğrencilerin cinsiyetlerinin okuduğunu anlama ve okumaya yönelik tutumda etkili olup olmadığı da belirlenmeye çalışılmıştır. Buna göre öğrencilerin okumaya yönelik tutumları ile okuduğunu anlama becerileri arasında düşük düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin akademik başarıları ile okuduğunu anlama düzeyleri arasında orta düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Öğrencilerin okumaya yönelik tutum puanları ile okuduğunu anlama puanları kız öğrencilerin lehine anlamlı fark göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract Language has two dimensions and these are comprehension (reading and listening) and expression (speaking and writing). Reading takes place within the comprehension dimension and it is one of the most influential ways of communication. Attitude is individual’s response tendency against any phenomenon or object around him. During the process of education and training, students are expected to develop positive attitudes towards reading effectiveness. In this study it is aimed to determine the effect of student gender in the process of reading comprehension and developing attitude towards reading. According to the results of this study, it is determined that there is a low level correlation between students’ attitudes towards reading and reading comprehension skills. Also it is determined that there is a moderate level correlation between students’ reading comprehension skills and academic achievement. Furthermore, there is a significant difference between the percentage point of students’ reading comprehension and attitudes towards reading in fever of girls. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Reading skill tr_TR
dc.subject Reading attitude tr_TR
dc.subject Turkish education tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Okuma becerisi tr_TR
dc.subject Okuma tutumu tr_TR
dc.subject Türkçe eğitimi tr_TR
dc.title İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki tr_TR
dc.title.alternative Relationship between 8th grade secondary school students’ reading attitudes and reading comprehension skills tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR199964 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 16 tr_TR
dc.identifier.startpage 141 tr_TR
dc.identifier.endpage 155 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster