DSpace@İnönü

Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Savaş, Ekrem
dc.contributor.author Taş, Selma
dc.contributor.author Duru, Adem
dc.date.accessioned 2016-09-05T07:43:06Z
dc.date.available 2016-09-05T07:43:06Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Savaş, E. Taş, S. Duru, A. (2010). Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 1, 113–132 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4342
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2010). Cilt. 11, Sayı. 1, 113–132 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada ilköğretim 6–7–8 sınıflardaki öğrencilerin matematik başarılarını etkileyen faktörler araştırılmıştır. Bu amaçla okul türü, ailenin gelir düzeyi, öğrencinin ders çalışma süresi, matematiğe yönelik tutum ve dershaneye gitme gibi faktörler ile öğrencilerin matematik başarıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi Van ilindeki bir özel okuldan (58) ve iki devlet okulundan (217) rastgele seçilen toplam 275 öğrenciden oluşmuştur. Verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılarak Ki-Kare analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre okul türü, ailenin gelir düzeyi, ders çalışma süresi, matematiğe yönelik tutum ve dershaneye gitme ile matematik başarısı arasında bir ilişkinin olduğu görülmüş ve son olarak ta araştırmanın bulguları doğrultusunda bazı önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the factors that affect students’ mathematics achievement in secondary school mathematics grades of 6th, 7th and 8th were explored. For this purpose, the factors that affect mathematics education and mathematics achievement such as type of school, family income, studying time and students’ attitude towards mathematics and attendance to private courses have been investigated. The sample of the study consisted of 275 students from one private (n=58) and two state schools (n= 217) in Van. Data analysis involved descriptive statistics and Chi-Square analysis. The result of study showed that type of school, family income, studying time, students’ attitude towards mathematics and attendance to private courses had statistically significant effects on students’ mathematics achievement. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Achievement in mathematics tr_TR
dc.subject Secondary school tr_TR
dc.subject Mathematics teaching tr_TR
dc.subject Matematik başarısı tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Matematik öğretimi tr_TR
dc.title Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler tr_TR
dc.title.alternative Factors affecting students achievement in mathematics tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi, Hacıbekir İlköğretim Okulu, Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR10766 tr_TR
dc.contributor.authorID TR147394 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 113 tr_TR
dc.identifier.endpage 132 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster