DSpace@İnönü

Çevre bilincine sahip öğretmen nitelikleri ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şaşmaz Ören, Fatma
dc.contributor.author Kıyıcı, Gülbin
dc.contributor.author Erdoğmuş, Ertuğrtul
dc.contributor.author Sevinç, Ömer Seyfettin
dc.date.accessioned 2016-09-05T10:54:12Z
dc.date.available 2016-09-05T10:54:12Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Şaşmaz Ören, F. Kıyıcı, G. Erdoğmuş, E. Sevinç, Ö. S. (2010). Çevre bilincine sahip öğretmen nitelikleri ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 1, 133–152 ss. Ertuğrul ERDOĞMUŞ Ömer Seyfettin SEVİNÇ tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4346
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 1, 133–152 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma “Çevre Bilincine Sahip Öğretmen Nitelikleri Ölçeği”nin geliştirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla oluşturulan 5’li likert tipi ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları; Celal Bayar Üniversitesi Demirci Eğitim Fakültesi’nde 234 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin geçerliği için kapsam, yapı ve görünüş geçerlikleri incelenmiştir. Güvenirlik analizi; madde-toplam korelâsyonu, Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı ve Spearman Brown iki yarı test korelâsyonu hesaplanarak yapılmıştır. Ayrıca güvenirlik için toplam puanlara göre alt %27 ve üst %27’lik gruplar oluşturulmuş ve bu grupların madde ortalama puanları arasındaki fark ilişkisiz t-testi ile irdelenmiştir. Tüm geçerlik güvenirlik analizlerinden sonra 27 maddeden ve dört faktörden oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.94’tür ve toplam varyansın %54’ünü açıklamaktadır. Sonuç olarak “Çevre Bilincine Sahip Öğretmen Nitelikleri” ölçeğinin geçerli ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca örneklemde yer alan öğretmen adayları arasında ölçekten aldıkları puanlara göre cinsiyet açısından kızların lehine anlamlı bir farklılık varken, öğrenim görülen bölüm ve sınıf düzeyi açısından anlamlı bir farklılık yoktur. tr_TR
dc.description.abstract This study was performed to develop the scale on “Environmentally Aware Teachers’ Qualities.” In order to conduct the validity and reliability studies, the scale was administered to 234 prospective teachers attending Demirci Faculty of Education at Celal Bayar University. For the overall validity of the scale, its content, construct and face validities were examined. The reliability analysis was performed by computing the item-total correlation, Cronbach’s Alpha (internal consistency coefficient) and Spearman Brown split-half correlation. Furthermore, for reliability, two groups including the lower 27% and upper 27% were created using their total scores, and the difference between the item-mean scores of these groups was examined using the independent samples t-test. Following all validity and reliability studies, the researcher obtained a scale consisting of 27 items and four factors. Cronbach’s Alpha reliability coefficient of the scale was 0.94, and explains 54% of the total variance. Consequently, it was found that the scale on “Environmentally Aware Teachers’ Qualities” is a valid and reliable one. Furthermore, in terms of gender, the scores of prospective teachers included in the sample showed a significant difference in favor of females, whereas there was no significant difference in terms of department and grade. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Environmental awareness tr_TR
dc.subject Teacher qualities tr_TR
dc.subject Scale development tr_TR
dc.subject Validity-reliability tr_TR
dc.subject Çevre bilinci tr_TR
dc.subject Öğretmen nitelikleri tr_TR
dc.subject Geçerlik-güvenirlik tr_TR
dc.title Çevre bilincine sahip öğretmen nitelikleri ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması tr_TR
dc.title.alternative The scale on environmentally aware teachers’ qualities: a validity and reliability study tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR57981 tr_TR
dc.contributor.authorID TR109017 tr_TR
dc.contributor.authorID TR47730 tr_TR
dc.contributor.authorID TR174390 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 133 tr_TR
dc.identifier.endpage 152 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster