DSpace@İnönü

Sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik inançları: nicel ve nitel verilere dayalı bir inceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin Taşkın, Çiğdem
dc.contributor.author Hacıömeroğlu, Güney
dc.date.accessioned 2016-09-05T11:02:42Z
dc.date.available 2016-09-05T11:02:42Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Şahin Taşkın, Ç. Hacıömeroğlu, G. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik inançları: nicel ve nitel verilere dayalı bir inceleme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 1, 21–40 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4347
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 1, 21–40 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği A.B.D.’nda öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik inançlarını incelemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, veriler Sınıf Öğretmenliği A.B.D. son sınıfta okuyan 122 öğretmen adayından toplanmıştır. Adaylara Tcshannen-Moran ve Woolfolk-Hoy (2001) tarafından özyeterlik inançlarına yönelik olarak geliştirilen ölçek uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen bulgular öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin özyeterliklerini biraz yeterli bulduğunu göstermektedir. Ayrıca, öğretmen adaylarının cinsiyetlerine ve başarı puanlarına göre özyeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. Araştırmanın nitel boyutunda, öğretmen adaylarının Öğrenci Katılımı ve Sınıf Yönetimi faktörlerine ilişkin açıklamalarını öğretmenlik uygulaması sırasında edinmiş oldukları deneyimlere dayandırdıkları görülmektedir. Bununla beraber, Öğretim Stratejileri faktörüne ilişkin açıklamalarının yalnız teorik bilgiye dayandığı anlaşılmaktadır. Öğretmen adaylarının Öğretim Stratejileri faktörüne ilişkin teorik bilgiye dayanarak açıklama yapmaları ve bu konudaki eksikliklerini vurgulamamaları adayların uygulama sırasında bu faktöre ilişkin bir deneyim yaşamamış olduğu şeklinde yorumlanabilir. tr_TR
dc.description.abstract This study examines elementary preservice teachers’ self-efficacy beliefs. Quantitative and qualitative research methods were used in this study. In the quantitative part, data were collected from 122 final year preservice teachers. The instrument developed by Tschannen–Moran and Woolfolk–Hoy (2001) was administered to preservice teachers. Findings of the quantitative part revealed that preservice teachers’ self-efficacy towards teaching profession was not fully adequate. There were no differences amongst preservice teachers’ self-efficacy towards teaching regarding gender and achievement. In the qualitative part of the study, preservice teachers responded to factors involving Student Engagement and Classroom Management based on experiences that they gained in teaching practice. However, their explanation relied on their theoretical knowledge regarding the Instructional Strategies factor. This could be explained as they have lack of experiences regarding this factor. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Preservice teachers tr_TR
dc.subject Self-efficacy tr_TR
dc.subject Mixed methodology tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Özyeterlik inançları tr_TR
dc.subject Nicel ve nitel araştırma tr_TR
dc.title Sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik inançları: nicel ve nitel verilere dayalı bir inceleme tr_TR
dc.title.alternative Examining elementary preservice teachers’ self-efficacy beliefs: combination of quantitative and qualitative methods tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR124524 tr_TR
dc.contributor.authorID TR32029 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 21 tr_TR
dc.identifier.endpage 40 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster