DSpace@İnönü

Okulöncesi eğitim döneminde çocuk bakıcıları: ebeveynlerin yaşantıları ve görüşleri üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İnan, Hatice Zeynep
dc.contributor.author Doğan Temur, Özlem
dc.date.accessioned 2016-09-05T12:04:47Z
dc.date.available 2016-09-05T12:04:47Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation İnan, Hatice Z. Doğan Temur, Ö. (2010). Okulöncesi eğitim döneminde çocuk bakıcıları: ebeveynlerin yaşantıları ve görüşleri üzerine bir araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 1–17 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4354
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 1–17 ss. tr_TR
dc.description.abstract 21. Yüzyıl’da, çocuk bakıcıları, annelerin- özellikle tam zamanlı çalışan annelerin veya çocuklarının bakımı için başka seçeneği olmayan annelerin vazgeçilmezi haline gelmiştir. Türkiye’de geniş ailelerde anneanne, babaanne, bekâr akraba kızları, teyze ve halaların çocuk bakımını üstlendiği sıkça görülmektedir. Ancak, günümüzde bütün annelerin böyle bir olanağı yoktur. Bakıcılar, bu yardımı sağlayan, anne işte iken veya müsait değilken, çocuğun bakımını üstlenen kişiler olarak karşımıza çıkmaktadır. Türkiye’de yeni gelişmekte olan bu alanla ilgili annelerin çocuk bakıcılarıyla yaşadığı deneyimlerini ve görüşlerini irdelemek ve bu konuda uluslararası alan yazınını temel alarak önerilerde bulunmak, alanın gelişimine katkı sağlayabilir. Bu çalışmada annelerin deneyim ve görüşlerini almak üzere çeşitli soruları temel alan bireysel görüşmeler yapılmıştır: Bu çalışmaya Kütahya merkezde yaşayan toplam 17 anne katılmıştır. Katılımcıların seçiminde kolay ulaşılabilirlik metodu kullanılmıştır. Bu çalışma çocuk bakıcıları için mesleki gelişim kurslarının gerekliliğini ve ebeveynlerin çocuklarına kaliteli eğitim sağlama konusunda bilinçlendirilmesi gerekliliğini ortaya koymuştur. tr_TR
dc.description.abstract Babysitters are lifesavers for the mothers who work full time and do not have many childcare options. In Turkey, it is common in extended families for grandmothers or unmarried relatives, especially aunts, to take care of children. However, not all mothers have this option today. Babysitters or nannies are one form of external childcare that mothers turn to. As babysitting is a very newly developing field, it is essential to explore and examine the experiences mothers have had with their babysitters and make recommendations based on the research conducted in more experienced countries on this topic. In this study, mothers’ experiences and thoughts are examined. The study involved 17 mothers living in central Kutahya, Turkey. To choose the participants, the study utilized the convenient sampling method. Findings of the study showed a need for professional development courses for babysitters, as well as training for parents on how to provide quality education for their children. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Babysitter tr_TR
dc.subject Problem tr_TR
dc.subject Mothers experiences tr_TR
dc.subject Çocuk bebek bakıcısı tr_TR
dc.subject Problem tr_TR
dc.subject Annelerin deneyimleri tr_TR
dc.title Okulöncesi eğitim döneminde çocuk bakıcıları: ebeveynlerin yaşantıları ve görüşleri üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Babysitters in early childhood: a research on parents experiences and perspectives on babysitters tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Dumlupınar Üniversitesi İlköğretim Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID TR8237 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 17 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster