DSpace Repository

Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları

Show simple item record

dc.contributor.author Turhan, Fatih Harun
dc.contributor.author İnce, Uğur
dc.contributor.author Aydogmuş, Mert
dc.contributor.author Yalçın, İlimdar
dc.date.accessioned 2021-12-01T07:24:02Z
dc.date.available 2021-12-01T07:24:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Turhan, F. H. , İnce, U. , Aydogmus, M. & Yalçın, İ. (2021). Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları . İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi , 8 (2) , 19-32 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inubesyo/issue/65509/960863 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43620
dc.description.abstract Bu araştırma, Spor Yöneticiliği Bölümü’nde okuyan öğrencilerin spora yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Karabük Üniversitesi, Hasan Doğan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Spor Yöneticiliği Bölümü’nde 2018 yılında öğrenim gören toplam 378 kişi oluştururken, örneklemi ise araştırmaya katılmayı kabul eden 224 kişi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ve Şentürk (2014) tarafından geliştirilen ”Spora Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. 5’li likert tipi ölçeğin; Spora ilgi, sporla yaşama ve aktif spor yapma düzeylerini sorgulayan 3 alt boyutu bulunmaktadır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin normalliği için skewness ve kurtosis değerleri kontrol edilmiş, verilerin normal dağıldığı tespit edilmiştir. Normal dağılım gösteren bu veriler için, independent t test ve One-way ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Bulgulara göre, sporla yaşama düzeyi açısından haftada bir gün spor yapan öğrencilerle üç ve beş gün spor yapan öğrenciler arasında anlamlı farklılık görülmüştür (F: 4,284; p: 0,002). Aktif spor yapma düzeyi açısından bir gün spor yapanlarla üç ve beş gün spor yapanlar arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (F: 4,956; p: 0,002). Ailesinde lisanslı sporcu olanların spora ilgi düzeyi ile olmayanlar arasında anlamlı farklılık görülmüştür (t: 2,83, p: 0.005). Ailesinde lisanslı sporcu olanların aktif spor yapma düzeyi ile olmayanlar arasında anlamlı farklılık görülmüştür (t: 1,99, p: 0,04). İncelenen diğer bağımsız değişkenler ile ölçekten alınan puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin spora yönelik tutum ortalamaları düşük derecede olup, kadın öğrencilerin spora ilgi düzeyleri erkeklere göre daha yüksek çıktığı görülmüştür. Haftada spor yapma gün sayısı arttıkça sporla yaşama ve aktif spor yapma düzeyleri de artmaktadır. Ailesinde lisanslı sporcu olanların aktif spor yapma ve spora ilgi düzeyleri olmayanlardan yüksek çıkmıştır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record