DSpace@İnönü

Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Tutumuna Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Ferhat
dc.contributor.author Aslaner, Recep
dc.contributor.author Açıkgül, Kübra
dc.date.accessioned 2021-12-01T12:08:21Z
dc.date.available 2021-12-01T12:08:21Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Özdemir, F. , Aslaner, R. & Açıkgül, K. (2020). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Tutumuna Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması . İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 7 (13) , 18-40 . DOI: 10.29129/inujgse.543534 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43679
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmada Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ)’nün öğrencilerin matematik tutumuna etkisinin incelendiği deneysel çalışmalarda ulaşılan sonuçların meta-analiz yöntemi kullanılarak sentezlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada “Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi” veri tabanında yer alan yüksek lisans (YL) ve doktora (DR) tezlerinden araştırmada belirlenen kriterlere uygun 30 deneysel çalışma meta-analize yöntemiyle birleştirilmiştir. Bulgular: BDMÖ’nün matematik tutumu üzerindeki genel etki büyüklüğü değeri rastgele etkiler modeline göre Hedges's g= .539 olarak hesaplanmıştır. BDMÖ’nün matematik tutumu üzerindeki etkisinin; yayın yılı aralığı, uygulama süresi, örneklem büyüklüğü, sınıf düzeyi ve yayın türü değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği belirlenmiştir. Sonuçlar ve Öneriler: Araştırmanın sonucunda hesaplanan genel etki büyüklüğü değeri, Thalheimer ve Cook (2002) tarafından yapılan sınıflandırmaya göre BDMÖ’nün matematik tutumu üzerinde orta düzeyde etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bu sonuç dikkate alınarak, araştırmacılar tarafından BDMÖ’nün öğrencilerin matematik tutumu üzerindeki etkisi; okul türü, öğrenme alanı, cinsiyet, yapıldığı bölge, uygulamayı yapan kişi, kullanılan bilgisayar programı gibi moderatörler açısından da incelenebilir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Tutumuna Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster