Bu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sporda güdülenme
kaynakları ile stresle başa çıkma stilleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmaya 2012 yılında Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nun çeşitli
bölümlerinde (Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü, Spor Yöneticiliği Bölümü, Antrenörlük
Eğitimi Bölümü ve Rekreasyon Bölümü) okuyan 60 kız, 93 erkek olmak üzere toplam 153
öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; "Sporda Güdülenme Ölçeği ile
‘’Stresle Başa Çıkma Tutumları Envanteri’’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t testi ve
Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu katsayısı kullanılmıştır. Araştırmada, içsel
güdülenme ve dışsal güdülenme ile aktif başa çıkma arasında yüksek düzeyde ve pozitif
yönde; güdülenememe ile aktif aktif başa çıkma arasında orta düzeyde ve negatif yönde bir
ilişki bulunmuştur.
This research in sport, physical education and Sports to their students with the
resources to deal with stress güdülenme to examine the relationship between the styles.
Research in 2012 in Gazi University Physical Education and Sports in several places
(Physical Education Teacher, Department of Sport Management Department, Coach Training
Section and Recreation Section), for a total of 60 students at the girls, 93 men, for a total of
153 students. Research data collection tool to deal with stress in sport as with the scale Motive
Attitudes Inventory. Data analysis, Correlation coefficient multiplied by the t test, and
Pearson Moments. In this study, intrinsic motivation and extrinsic motivation and a positive
direction with a high level of active coping; not motivation actively coping with the active and
a significant negative correlation was found between the middle level.