DSpace@İnönü

Öğretmen ve yönetici görüşlerine göre ilköğretim okulu yöneticilerinin liderlik stilleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan, Soner
dc.date.accessioned 2016-09-06T07:52:27Z
dc.date.available 2016-09-06T07:52:27Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Doğan, S. (2010). Öğretmen ve yönetici görüşlerine göre ilköğretim okulu yöneticilerinin liderlik stilleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 3, 101-123 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4374
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2010). Cilt. 11, Sayı. 3, 101-123 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin liderlik davranışları konusunda öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemektir. Tarama modelindeki araştırmanın örnekleminde, Ankara ili merkez ilçelerinde görev yapan 318 öğretmen ve 204 yönetici bulunmaktadır. Araştırmanın verileri Bayrak (2001) tarafından geliştirilen “Liderlik Anketi” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler, t-testi ve tek faktörlü ANOVA kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve yöneticiler okul yöneticilerinin en sık etik liderlik davranışlarını sergilediğini düşünmektedir. Öğretmen ve yöneticilerin, yöneticilerin liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri görev değişkenine göre farklılaşmaktadır. Okul yöneticilerinin liderlik davranışlarına ilişkin, yöneticilerin görüşleri; yaşa ve cinsiyete göre değişmemekte, kıdeme göre öğretimsel, vizyoner ve dönüşümcü liderlik boyutunda değişmektedir. Öğretmenlerin görüşleri ise cinsiyete göre değişmemekte; yaşa göre vizyoner liderlik; kıdeme göre ise öğretimsel ve dönüşümcü liderlik boyutlarında değişmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to explain the opinions of school principals and the teachers about the leadership behaviors of the primary school administrators. In the sample of research on survey model, 318 teachers and 204 administrators that are working in the central towns of Ankara. Research data have been gathered with “The Leadership Questionnaire” developed by Bayrak (2001). On analyzing the data, descriptive statistics, ttest, One-Way ANOVA has been used. According to the findings, teachers and administrators thought that school administrators display ethical leadership behaviors the most frequently. The opinions of the teachers and administrators about leadership behaviors of administrators differ according to the the task variable. Administrators’ opinions about leadership behaviors of school administrators; does not change according to age and gender, change in dimension of educational, visionary and transformational leadership according to promotion. Teachers’opinions does not change according to gender; change in dimension of visionary leadership according to age; and change in dimension of educational and transformational leadership according to promotion. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Leadership behaviors tr_TR
dc.subject School administrator tr_TR
dc.subject teacher tr_TR
dc.subject Liderlik davranışları tr_TR
dc.subject Okul yöneticisi tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.title Öğretmen ve yönetici görüşlerine göre ilköğretim okulu yöneticilerinin liderlik stilleri tr_TR
dc.title.alternative Leadership behaviors of the primary school administrators according to the opinions of teachers and administrators tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ankara Özkent Akbilek İlköğretim Okulu tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 101 tr_TR
dc.identifier.endpage 123 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster