DSpace@İnönü

Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Baki, Adnan
dc.date.accessioned 2016-09-06T10:34:59Z
dc.date.available 2016-09-06T10:34:59Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Baki, A. (2010). Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 3, 15-31 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4379
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 3, 15-31 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmen eğitimi konusunda Türkiye’nin deneyimlerini tarihsel süreç içerisinde çeşitli boyutlardan ele alarak bugün gelinen noktayı değerlendirmek ve çözüm önerilerinde bulunmaktır. Bu amaçla önce Türk eğitim sisteminin ve ona bağlı olarak öğretmen yetiştirme yaklaşımlarının epistemolojik temelleri sorgulandı. İkinci olarak öğretmen yetiştirme uygulamaları ve politikaları cumhuriyetin ilk dönemlerinden 2000’li yıllara doğru tarihsel süreç içerisinde artılarıyla, eksileriyle irdelendi. Üçüncü olarak YÖK’ün 1996– 1998 yılları arasındaki çalışmaları öğretmenlerin sahip olması gereken alan yeterlikleri ve bölümleşme bağlamında değerlendirildi. Çalışmanın dördüncü bölümünde, öğretmen yetiştirme sisteminin YÖK’ün doğrudan müdahaleleriyle nasıl bir istikamete doğru sürüklendiği tartışıldı. Son olarak gelinen nokta dikkate alınarak öğretmen eğitimi alanında lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim fakültelerinde nelerin yapılabileceği gelişmiş ülkelerde yapılanlar dikkate alınarak ayrıntılı önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is to evaluate teacher education system in Turkey from different perspectives and offer some suggestions about the current developments in the field of teacher education. For this purpose, at the beginning of the paper, we elaborate the foundations of Turkish teacher education system in terms of epistemological perspectives. Secondly, we scrutinize the implementations and policies on teacher education in the first era of Turkish Republic. Thirdly, we evaluate the developmental efforts of the Council of Higher Education in the field of teacher education between 1996 and 1998. During this period as a reform act departments and graduate programs were changed at all education faculties by the intervention of the Council of Higher Education. These direct interventions of the Council of Higher Education make negative effect on the development of teacher education. Nowadays, we also see the same direct interventions made by the Council of Higher Education. Lastly, we offer some implications for teacher education with regard to recent developments in developed countries. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretmen eğitimi tr_TR
dc.subject Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması tr_TR
dc.subject Teacher education tr_TR
dc.subject New constitution of education faculties tr_TR
dc.title Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative An evaluation of teacher training from undergraduate and postgraduate dimensions tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR3835 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 15 tr_TR
dc.identifier.endpage 31 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster