DSpace@İnönü

Kolektif Öğretmen Yeterliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdoğan, Ufuk
dc.contributor.author Dönmez, Burhanettin
dc.date.accessioned 2021-12-03T10:00:33Z
dc.date.available 2021-12-03T10:00:33Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation ERDOĞAN U,DÖNMEZ B (2015). Kolektif Öğretmen Yeterliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(3), 345 - 366. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRneE1Ea3lNZz09/kolektif-ogretmen-yeterligi-olceginin-turkceye-uyarlanmasi-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43814
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmanın amacı Tschannen-Moran ve Barr (2004) tarafından geliştirilen Kolektif Öğretmen Yeterliği Ölçeğini (Collective Teacher Efficacy Scale) Türkçeye uyarlamaktır. Araştırma 439 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yöntemleri uygulanmıştır. Güvenirlik çalışmaları kapsamında Cronbachs Alpha iç tutarlık katsayısı, test tekrar test korelasyon katsayısı hesaplanmış. Yapılan AFA ve DFA sonucunda ölçeğin orijinal formla uyumlu olduğu, ölçekte yer alan maddelerin iki faktör altında toplandığı görülmüştür. Ölçeğin iç tutarlılık katsayıları .85 ile .88 arasında, test-tekrar test güvenirlik katsayıları ise .78 ile .88 arasında değişmektedir. Uyarlama çalışması kapsamında Kolektif Öğretmen Yeterliği Ölçeğinin Türkçe formunun öğretmenlerin kolektif yeterlik düzeylerini ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğuna ilişkin bulgular elde edilmiştir. en_US
dc.description.abstract Abstract:Abstract This study aims to adapt Collective Teacher Efficacy Scale developed by Tschannen- Moran and Barr (2004) to Turkish language. The sample of the study consisted of 439 teachers. In order to examine the construct validity of the scale, Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) were performed. Within the scope of reliability analyses were used Cronbach's Alpha coefficients of internal consistency, test-retest correlation coefficients were calculated. As a result of EFA and CFA, it was observed that this scale is compatible with the original form and items on the scale are under two distinct factors. The internal consistency coefficients vary between .85 and .88 while the test-retest reliability coefficients range from .78 to .88. Within the frame of adaptation study was obtained evidence to indicate that Turkish version of Collective Teacher Efficacy Scale is a valid and reliable instrument in measuring the levels of collective teacher efficacy. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Kolektif Öğretmen Yeterliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster