DSpace@İnönü

Öğretmenlik uygulaması sırasında yansıtma temelli rehberlik çalışmalarının öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkısı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yiğit, Nevzat
dc.contributor.author Alev, Nedim
dc.contributor.author Ekiz, Durmuş
dc.date.accessioned 2016-09-06T11:27:39Z
dc.date.available 2016-09-06T11:27:39Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Yiğit, N. Alev, N. Ekiz, D. (2010). Öğretmenlik uygulaması sırasında yansıtma temelli rehberlik çalışmalarının öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkısı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 3, 75-100 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4383
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 3, 75-100 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırma, öğretmen adaylarına öğretmenlik uygulaması sırasında yapılan yansıtma temelli rehberliğin onların mesleki gelişimlerine katkılarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. On iki öğretmen adayı ile yürütülen araştırmada, uygulama öğretim elemanının gözlemleri ve deneyimler üzerine yapılan yansıtıcı sohbetler ile öğretmenlik uygulaması sürecini rehberlik açısından destekleyen bir ortam oluşturulmuştur. Araştırmadan elde edilen nicel veriler, öğretmen adaylarının özellikle öğrenme-öğretme sürecine yönelik gelişmeleri işaret etmektedir. Nitel veriler ise öğretmen adaylarına sağlanan sorgulatıcı yansıtıcı ortamların bu gelişmeleri olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Araştırmada uygulama sürecinde yansıtma temelli uygulamalarda ilgili kişilerin etkili öğretmen eğitimine ne şekilde katkı sağlayacağına dayalı önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the contribution of reflection-based mentoring to the initial professional development of student teachers during teaching practice. The study was carried out with twelve student teachers within an environment where the student teachers were provided with reflective dialog by the tutor and mentor concerning their teaching practices. Reflective practice was created by the tutor who made observations and took notes about the student teachers’ teaching practices in classrooms. The quantitative data showed that the student teachers’ professional development was observed particularly for the area of learning and teaching, and also qualitative data illustrated that reflective environments contributed to the professional development of the student teachers. In the study, it is recommended that how reflective-based mentoring contributes to the development of student teachers by means of those who are involved in teaching practice. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Reflective-based mentoring tr_TR
dc.subject Feedback tr_TR
dc.subject Student teacher tr_TR
dc.subject İnitial professional developmen tr_TR
dc.subject Yansıtma temelli rehberlik tr_TR
dc.subject Dönüt tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Mesleki gelişim tr_TR
dc.title Öğretmenlik uygulaması sırasında yansıtma temelli rehberlik çalışmalarının öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkısı tr_TR
dc.title.alternative The contribution of reflective-based mentoring to the ınitial professional development of student teachers during teaching practice tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR58163 tr_TR
dc.contributor.authorID TR123672 tr_TR
dc.contributor.authorID TR151310 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 75 tr_TR
dc.identifier.endpage 100 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster