DSpace@İnönü

Öğretmenlerin algılarına göre ilköğretim okullarının örgütsel iklimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Memduhoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.author Şeker, Güneş
dc.date.accessioned 2016-09-06T11:44:58Z
dc.date.available 2016-09-06T11:44:58Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Memduhoğlu, H. B. Şeker, G. (2011). Öğretmenlerin algılarına göre ilköğretim okullarının örgütsel iklimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 12, Sayı. 1, 1-26 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4384
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt. 12, Sayı. 1, 1-26 ss. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine views of the teachers regarding to the organizational climate in primary school who are currently employed in primary schools. The scanning model research was applied to 305 teachers who work at primary school in Van city centrum. The research data were obtained with Organizational Climate Scale at School which was formed by researchers via adapting the Organizational Climate Scale’s to primary schools that was developed by Bilir (2005). The research findings were presented, discussed in sub-dimensions and necessary proposals have been made. In this study, it was concluded that teachers have medium-level perception towards school climate in primary schools. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin görev yaptıkları ilköğretim okullarındaki örgütsel iklime ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Tarama modelindeki araştırma, Van il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 305 öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Araştırmanın verileri Bilir (2005) tarafından geliştirilen Örgütsel İklim Ölçeği’nin araştırmacılar tarafından ilköğretim okullarına uyarlanmasıyla oluşturulan Okullarda Örgütsel İklim Ölçeği ile elde edilmiştir. Araştırmada ulaşılan bulgular alt boyutlarda sunulmuş, tartışılmış ve gerekli öneriler geliştirilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin ilköğretim okullarında orta düzeyde örgüt iklimi algısına sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örgüt tr_TR
dc.subject Örgüt iklimi tr_TR
dc.subject İlköğretim okulları tr_TR
dc.subject Organization tr_TR
dc.subject Organizational climate tr_TR
dc.subject Primary schools tr_TR
dc.title Öğretmenlerin algılarına göre ilköğretim okullarının örgütsel iklimi tr_TR
dc.title.alternative Organizational climate of primary schools in the view of teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Milli Eğitim Bakanlığı tr_TR
dc.contributor.authorID TR125714 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 26 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster