DSpace Repository

Okul yöneticilerinin mizah tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Kürşad
dc.date.accessioned 2016-09-06T12:04:22Z
dc.date.available 2016-09-06T12:04:22Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Yılmaz, K. (2011). Okul yöneticilerinin mizah tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 12, Sayı. 1, 27-44 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4385
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 12, Sayı. 1, 27-44 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin sahip oldukları mizah tarzlarını belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemi Kütahya’daki okullarda görev yapan 148 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Mizah Tarzları Ölçeği ile toplanmıştır. Ölçeğin, katılımcı, kendini geliştirici, saldırgan ve kendini yıkıcı mizah olmak üzere dört alt ölçeği vardır. Araştırmada betimsel istatistikler, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, okul yöneticilerinin mizah tarzı katılımcı mizah tarzına daha yakındır. Okul yöneticilerinin katılımcı mizah tarzı kıdeme, hobilere ve mizah dergisi okuma durumuna; kendini geliştirici mizah tarzı yaşa ve hobilere; saldırgan mizah tarzı okuldaki öğretmen sayısına göre anlamlı farklılık göstermektedir. Okul yöneticilerinin katılımcı mizah tarzına sahip olması, yöneticiler ile öğretmenler arasındaki ilişkiye olumlu katkı yapabilir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine humor styles of school administrators. This is a descriptive survey. The data were gathered by using Humor Style Questionnaire. The sample of the research consists of 148 school administrators. Humor Style Questionnaire composed of four sub-dimensions (self-enhancing, affiliative, aggressive, and self-defeating humor). Data were analyzed by utilizing descriptive statistics, t-tests and variance analyses. According to the results, it was determined that school administrators had an affiliative humor style. Affiliative humor style of school administrators significantly varies according to seniority, hobbies and reading comics; self-enhancing humor style according to age and hobbies; and aggressive humor style according to the number of teachers at school. School administrators have an affiliative humor styles can make a positive contribution to the relationship between school administrators and teachers. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Humor styles tr_TR
dc.subject School administrators tr_TR
dc.subject Educational administration tr_TR
dc.subject Mizah tarzları tr_TR
dc.subject Okul yöneticileri tr_TR
dc.subject Eğitim yönetimi tr_TR
dc.title Okul yöneticilerinin mizah tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative An analysis of humor styles of school administrators tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR9804 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 27 tr_TR
dc.identifier.endpage 44 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record