DSpace@İnönü

Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Oğuz, Ebru
dc.date.accessioned 2016-09-06T12:10:40Z
dc.date.available 2016-09-06T12:10:40Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Oğuz, E. (2011). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 12, Sayı. 1, 45-65 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4386
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt. 12, Sayı. 1, 45-65 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada, katılımcıların görüşlerinin cinsiyet, eğitim durumu ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubu Samsun il merkezinde görev yapan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 200 ilköğretim okulu öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri “Örgütsel Adalet Ölçeği” ile “Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t testi, Kruskal Wallis Mann Whitney U testi ile korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, katılımcıların okullarında örgütsel adalet algıları ile ilgili olarak olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Katılımcıların algıları cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine göre değişirken, kıdeme göre değişmemektedir. Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin sahip oldukları dönüşümcü ve sürdürümcü liderlik stilleri arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki vardır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the relationship between the leadership styles of the school administrators and the organizational justice perceptions of teachers. The style of leadership of school administrators has a significant effect on the gaining process of organizational justice for teachers. The study group of this research model was formed with 200 volunteer primary school teachers who work in Samsun city center. “Organizational Justice Scale” (Taşdan & Yılmaz, 2008) and “The Leadership Style Questionnaire” (Oğuz, 2008) were used as the data collecting instruments in the study. For the data analysis, descriptive statistics, independent samples t-test, Kruskal Wallis test, Mann Whitney u test and correlation analysis were used. According to the findings obtained from the study, the participants had positive perceptions about organizational justice at elementary schools. Their perceptions on organizational justice differ according to branch and educational background, whereas they did not across gender, seniority. There was a significant positive relationship between the organizational justice perceptions of teachers and transactional and transformational leadership styles of school administrators. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Organizational justice tr_TR
dc.subject Leadership styles tr_TR
dc.subject Primary school tr_TR
dc.subject Örgütsel adalet tr_TR
dc.subject Liderlik stili tr_TR
dc.subject İlköğretim okullar tr_TR
dc.title Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişki tr_TR
dc.title.alternative The relationship between teachers perceptions of organizational justice and administrators’ leadership styles tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR20813 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 45 tr_TR
dc.identifier.endpage 65 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster