Amaç: Bu araştırma Kars, Ardahan ve Iğdır illerindeki ilköğretim okullarında görev
yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin 4. ve 5. sınıf beden eğitimi dersi öğretim
programları hakkındaki görüşlerini ortaya koymak ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerileri
geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Yöntem: Araştırmada örneklem alma yoluna gidilmemiş evrenin tamamına ulaşılması
amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Kars, Ardahan ve Iğdır illerindeki ilk ve ortaokullarda
görev yapmakta olan toplam 140 beden eğitim ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma
Kars, Ardahan ve Iğdır illerinde görev yapan 126 beden eğitim öğretmeni ile
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Gülüm (2008) tarafından beden eğitimi alanına
uyarlanan 5’li likert tipte ölçek formu kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya konulan yapısalcı
öğrenme kuramına dayalı yeni beden eğitimi ve spor dersi öğretim programına ilişkin
öğretmen görüşlerini tespit etmek amacıyla uygulanan ölçek formundan elde edilen bulgulara
göre; öğretim programının “Hedef ve Kazanımları”, “Teması”, “Öğrenme Öğretme Süreci” ve
“Ölçme Değerlendirme” boyutları bakımından hem yüzdelik olarak hem de skor ortalamaları
bakımından çoğunlukla “uygun” olduğunu tespit edilmiştir.
Sonuç: Araştırma sonucunda yapısalcı öğretim kuramına göre hazırlanmış olan öğrenen
merkezli yeni 4. ve 5. sınıf beden eğitimi dersi öğretim programı bölgemizde görev yapan
öğretmenler tarafından olumlu bir değişim olarak düşünülmektedir.
Introduction: The aim of this study was to reveal the opinions of the physical
education teachers about new teaching programs for 4th and 5th. courses that started in 2006-
2007 educational years in the first level primary school physical education lesson and develop
solutions to problems.
Method: The sample of this studuy was consisted 140 physical education teachers
who worked at primary schools in Kars, Ardahan and Iğdır. This study carried out 126
physical education teachers. As data collection tool was used 4 point likert scale type. The
scale adapted to the physical education was developted by Gülüm (2008).
Results: This study was found that teachers have the mostly positive views in terms of
“Objectives”, “Themes”, “Learning and Teaching Processes” and “Measurement and
Evaluation Processes” according to findings derived from the scale applied to determine
teachers' views regarding the new physical education and sports curriculum that implemented
based on constructivist learning theory in the 2006-2007 academic year.
Conclusion: As a result, the new physical education and sports curriculum is
considered as a positive change by teachers working in our region