Bu çalışma ile gelecek nesli yetiştirme misyonu üstlenecek olan öğretmen adaylarının (Eğitim Fakültesi
öğretmenlik programı birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri) sosyal kaygı düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyleri,
öğrenim türleri ve öğrenim gördükleri bölüm/programlar açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma
betimsel bir tarama çalışması şeklinde düzenlenmiştir. Bu çalışma 2008–2009 eğitim-öğretim yılının ikinci
yarıyılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmenlik programı birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri ile
yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanterinin Sosyal İçe
Dönüklülük alt ölçeği kullanılmıştır. Kız öğretmen adaylarının sosyal kaygı düzeyleri erkek öğrencilere göre,
birinci sınıf öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin dördüncü sınıf öğrencilerine göre anlamlı düzeyde
yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının sosyal kaygı düzeylerinin öğrenim türlerine ve
öğrenim gördükleri bölüm/program türlerine göre anlamlı düzeyde fark göstermediği bulumuştur.
It was aimed to examine the social-anxiety levels of the candidate teachers (freshmen and seniors from
teaching programs at college of education) who will take the responsibility of raising the future generations in
terms of some variable including gender, class, type of instruction (day or evening), and department/program.
The study was designed as a descriptive survey model. The study was conducted on the freshmen and seniors
attending teaching programs/departments of college of education at İnönü University during the spring
semester of 2008–2009. The data were collected using Social Introversion subscale of the Minnesota
Multiphasic Personality Inventory. It was found in the study that female candidate teachers had higher social
anxiety levels than male cand , idate teachers, that freshmen had higher social anxiety levels than
seniors, and that no significant difference was found in terms of type of instruction, and department/program
variables.