DSpace@İnönü

Öğretmen adaylarında sosyal kaygı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldırım, Taşkın
dc.contributor.author Çırak, Yüksel
dc.contributor.author Konan, Necdet
dc.date.accessioned 2016-09-06T12:39:03Z
dc.date.available 2016-09-06T12:39:03Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Yıldırım, T. Çırak, Y. Konan, N. (2011). Öğretmen adaylarında sosyal kaygı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt. 12, Sayı. 1, 85-100 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4389
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt. 12, Sayı. 1, 85-100 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma ile gelecek nesli yetiştirme misyonu üstlenecek olan öğretmen adaylarının (Eğitim Fakültesi öğretmenlik programı birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri) sosyal kaygı düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyleri, öğrenim türleri ve öğrenim gördükleri bölüm/programlar açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir tarama çalışması şeklinde düzenlenmiştir. Bu çalışma 2008–2009 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmenlik programı birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanterinin Sosyal İçe Dönüklülük alt ölçeği kullanılmıştır. Kız öğretmen adaylarının sosyal kaygı düzeyleri erkek öğrencilere göre, birinci sınıf öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin dördüncü sınıf öğrencilerine göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının sosyal kaygı düzeylerinin öğrenim türlerine ve öğrenim gördükleri bölüm/program türlerine göre anlamlı düzeyde fark göstermediği bulumuştur. tr_TR
dc.description.abstract It was aimed to examine the social-anxiety levels of the candidate teachers (freshmen and seniors from teaching programs at college of education) who will take the responsibility of raising the future generations in terms of some variable including gender, class, type of instruction (day or evening), and department/program. The study was designed as a descriptive survey model. The study was conducted on the freshmen and seniors attending teaching programs/departments of college of education at İnönü University during the spring semester of 2008–2009. The data were collected using Social Introversion subscale of the Minnesota Multiphasic Personality Inventory. It was found in the study that female candidate teachers had higher social anxiety levels than male cand , idate teachers, that freshmen had higher social anxiety levels than seniors, and that no significant difference was found in terms of type of instruction, and department/program variables. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Social anxiety tr_TR
dc.subject Candidate teacher tr_TR
dc.subject Type of instruction tr_TR
dc.subject College of education tr_TR
dc.subject Sosyal kaygı tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Öğretim türü tr_TR
dc.subject Eğitim fakültesi tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarında sosyal kaygı tr_TR
dc.title.alternative Social anxiety among candidate teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR58914 tr_TR
dc.contributor.authorID TR121686 tr_TR
dc.contributor.authorID TR191128 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 85 tr_TR
dc.identifier.endpage 100 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster