DSpace Repository

Akran zorbalığı gruplarında empatik eğilim

Show simple item record

dc.contributor.author Siyez, Diğdem M.
dc.contributor.author Kaya, Alim
dc.date.accessioned 2016-09-06T13:04:08Z
dc.date.available 2016-09-06T13:04:08Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Siyez, D. M. Kaya, A. (2011). Akran zorbalığı gruplarında empatik eğilim. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 12, Sayı. 2, 23-43 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4391
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt. 12, Sayı. 2, 23-43 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencileri arasında akran zorbalığının incelenmesi ve empatik eğilimin dört farklı akran zorbalığı grubunda (zorba, kurban, zorba/kurban ve karışmayan) yer alan öğrencileri zorbalık gruplarına göre hangi doğruluk düzeyinde sınıflandırdığını belirlemektir. Araştırma, 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde İzmir ve Malatya’da orta sosyo-ekonomik düzeyi temsil ettiği düşünülen dört ayrı ilköğretim okulunda 6.,7. ve 8. sınıfa devam eden 340 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak KA-Sİ Empatik Eğilim Ölçeği (Ergen Formu) ile Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği (Ergen Formu) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans dağılımları hesaplanmış ve diskriminant analiz yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda araştırmaya katılan öğrencilerin %3.4’ü zorba, %26.9’u kurban, %60.8’i zorba/kurban ve %8.6’sı karışmayan olarak sınıflandırılmıştır. Diskriminant analiz sonucunda da duygusal empati ve bilişsel empatinin akran zorbalığı gruplarını (zorba, kurban, zorba/kurban, karışmayan) ayırmada kullanılabilecek değişkenler olduğu belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this study is to investigate the frequency of occurrence of being a victim, bully, bullyvictim and non among secondary school students and examine the possibility of reliably discriminating between bullies, victims, bully/victims and non-bully/non-victims, based on emotional and cognitive empathy. A total of 340 Turkish middle school students participated in this study. They were attending 6th, 7th and 8th grades in İzmir and Malatya. The KA-SI Empathic Tendency Scale and the Peer Bullying Scale were used data regarding sample. In the analysis of data, descriptive statistics and discriminant function analysis were used. The results showed that a substantial number of children were identified as “victim” (%26.9), as “bully-victims” (%60.8), as “bullies” (3.7%) and as “non bully/non victim” (8.6%). The most common form of bullying was verbal bullying (33.6%), followed by physcial bullying (29.3%). Sexual bullying was the least common form of bullying (14.8%). Results of a discriminant function analysis demonstrated that cognitive empathy and emotional empathy formed a linear separation between the comparison group, the victim group, the bully group, and the bully/victim group and non bully/non victim group. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bullying tr_TR
dc.subject Empathic tendency tr_TR
dc.subject Secondary school students tr_TR
dc.subject Discriminant analysis tr_TR
dc.subject Akran zorbalığı tr_TR
dc.subject Empatik eğilim tr_TR
dc.subject İlköğretim ikinci kademe öğrencileri tr_TR
dc.subject Diskriminant analiz tr_TR
dc.title Akran zorbalığı gruplarında empatik eğilim tr_TR
dc.title.alternative Empathic tendency in the peer bullying groups tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 23 tr_TR
dc.identifier.endpage 43 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record