DSpace@İnönü

Öğretmenlerin mesleki gelişimi için alternatif bir yöntem: meslektaş gözlemi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozak, Ahmet
dc.contributor.author Demirtaş, Hasan
dc.contributor.author Yıldırım, M. Cevat
dc.date.accessioned 2016-09-06T13:26:43Z
dc.date.available 2016-09-06T13:26:43Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Bozak, A. Yıldırım, M. C. Demirtaş, H. (2011). Öğretmenlerin mesleki gelişimi için alternatif bir yöntem: meslektaş gözlemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 12, Sayı. 2, 65-84 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4393
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt. 12, Sayı. 2, 65-84 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, meslektaş gözlemine ilişkin bir betimleme ve değerlendirme yapmaktır. Bu kapsamda meslektaş gözleminin tanımı, meslektaş koçluğu, meslektaş danışmanlığı, meslektaş denetimi, mentorlük gibi kavramlarla ilişkisi, aşamaları, faydaları ve sınırlılıkları tartışılmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, meslektaş gözlemi, ön görüşme, gözlem ve gözlem sonrası görüşme aşamalarından oluşan gönüllülüğe dayalı bir süreçtir. Bu süreç, öğretmenler arasındaki işbirliğinin artmasına, öğretmenlerin mesleki gelişimine, özgüvenlerinin ve özfarkındalıklarının artmasına katkı sağlamaktadır. Meslektaş gözleminin, açık ve yapıcı bir ortam içerisinde yeterince tartışma yapılamaması, kişilerin eleştiriye karşı hassas ve kırılgan olması, çok az sayıda kişinin bu süreç için gerekli yeterliklere sahip olması gibi sınırlılıkları vardır. Bu sınırlıklara rağmen meslektaş gözlemi Türkiye’de öğretmen yetiştirmeye yönelik yeni bir yaklaşım olarak uygulanmalıdır. Ayrıca bu yöntemin etkili olması için öğretmenlere gözlem, iletişim, yapıcı eleştiri gibi konularda nitelikli eğitimler verilmelidir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to describe peer observation and also to evaluate process of peer observation. In this study, it is tried to clarify the definition of peer observation, relationship with concepts such as peer coaching, peer consultation, peer supervision, and mentoring of peer observation, implementation processes, benefits, and restrictions of peer observation. According the results of this study, peer observation is a voluntary process which can be graded as pre-observation interview, observation, and post observation interview. It is argued that the peer observation makes contribution to teachers’ professional development, self esteem, self awareness, and cooperation between teachers. Peer observation has also some restrictions such as not having enough and constructive discussion, people’s being sensitive for criticism, peer’s not having enough qualification for peer observation. Although it’s having some restrictions, peer observation should be implemented in the Education System of Turkey as a new teacher development model. And teachers should also be educated for observation, communication, and constructive criticism before the application of peer observation. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Peer supervision tr_TR
dc.subject Peer coaching tr_TR
dc.subject Peer observation tr_TR
dc.subject Mentorship tr_TR
dc.subject Professional development tr_TR
dc.subject Meslektaş denetimi tr_TR
dc.subject Meslektaş koçluğu tr_TR
dc.subject Meslektaş gözlemi tr_TR
dc.subject Mentorlük tr_TR
dc.subject Mesleki gelişim tr_TR
dc.title Öğretmenlerin mesleki gelişimi için alternatif bir yöntem: meslektaş gözlemi tr_TR
dc.title.alternative An alternative method for professional development of teachers: peer observation tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Mardin Artuklu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR221657 tr_TR
dc.contributor.authorID TR25878 tr_TR
dc.contributor.authorID TR101546 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 65 tr_TR
dc.identifier.endpage 84 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster