DSpace@İnönü

Beyin uyumlu öğrenmeye yönelik hazırlanan öğretim tasarımının öğrencilerin öğrenmesine ve derse yönelik tutumlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yüksel, Arzu
dc.contributor.author Avcı, Süleyman
dc.contributor.author Dut, Mürşide
dc.date.accessioned 2016-09-07T06:32:09Z
dc.date.available 2016-09-07T06:32:09Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Yüksel, A. Avcı, S. Dut, M. (2011). Beyin uyumlu öğrenmeye yönelik hazırlanan öğretim tasarımının öğrencilerin öğrenmesine ve derse yönelik tutumlarına etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 12, Sayı. 2, 85-106 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4394
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt. 12, Sayı. 2, 85-106 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersi, üretim-tüketim ve verimlilik ünitesi için tasarlanan beyin uyumlu öğrenme ortamının öğrenciler üzerinde yarattığı bilişsel (öğrenme düzeyi) ve duyuşsal (birlikte çalışmaya gönüllülük, derse ve öğretmene karşı tutum vb.) değişimlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, İstanbul il sınırları içerisinde yer alan özel bir okulun, dördüncü sınıfına devam eden 72 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veriler öğretmenlerle ve üç farklı öğrenci grubuyla yapılan odak grup görüşmeleri ile elde edilmiştir. Odak grup görüşmelerinin sonuçlarına göre, beyin uyumlu öğrenme çerçevesinde uygulanan zenginleştirilmiş sınıf ortamının, öğrenme üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna varılabilir. Okul ve sınıftaki poster, afiş gibi görseller, drama, fiziksel hareketler, öğretmenin tutumu, bilmeceler ve müzik gibi uygulamaların, öğrencilerin, okula ve derse yönelik tutumlarını, derse katılımlarını, motivasyonlarını, sınıf içi aktivitelerini olumlu yönde etkilediği söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract The present study used a qualitative, case-study research methodology to examine cognitive (learning level) and affective (voluntary collaboration, the attitude towards the lesson and teachers etc.) changes among the students as a result of a brain compatible learning environment prepared for production-consumption and productivity units of an elementary school fourth-grade social studies course. The study involved 72 fourthgrade students at a private school within the provincial borders of Istanbul. The data were obtained through focus group discussions carried out with teachers and three different student groups. The focus group results suggest that the enriched class environment applied within the framework of brain compatible learning has a positive effect on learning. The results indicate that visuals used in the school or class, such as placards; drama, physical activities, the attitude of teacher, applications such as puzzles and music, all positively affect students’ attitudes towards the school and class, their participation in the lesson, their motivations and in-class activities. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Brain compatible learning tr_TR
dc.subject Social sciences course tr_TR
dc.subject Beyin uyumlu öğrenme tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler dersi tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.title Beyin uyumlu öğrenmeye yönelik hazırlanan öğretim tasarımının öğrencilerin öğrenmesine ve derse yönelik tutumlarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The ınfluence of ınstructional design prepared for brain compatible learning on students’ learning and attitudes towards lessons tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department MEF Okulları, Marmara Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR172947 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 85 tr_TR
dc.identifier.endpage 106 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster