DSpace@İnönü

Farklı sınıf düzeylerindeki matematik öğretmen adaylarının gözünden matematiksel düşünme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Alkan, Hüseyin
dc.contributor.author Tataroğlu Taşdan, Berna
dc.date.accessioned 2016-09-07T06:42:27Z
dc.date.available 2016-09-07T06:42:27Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Alkan, H. Tataroğlu Taşdan, B. (2011). Farklı sınıf düzeylerindeki matematik öğretmen adaylarının gözünden matematiksel düşünme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 12, Sayı. 2, 107-137 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4395
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt. 12, Sayı. 2, 107-137 ss. tr_TR
dc.description.abstract Günümüz dünyasında, çalışma alanı ne olursa olsun, her birey için “Matematiksel Düşünme (MD)” büyük önem taşır. Çünkü MD bileşenleri ile yaşamın her alanındaki aranan insan nitelikleri arasında birebir bir ilişki söz konusudur.Bu çalışmada amaç matematik öğretmen adaylarının MD ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi ve farklı sınıf düzeylerindeki öğretmen adaylarının görüşlerinin karşılaştırılmasıdır. Tarama modelinde nitel bir araştırma olan çalışmaya 2009–2010 öğretim yılında Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı 3- 4-5. sınıflarında öğrenim gören 134 öğretmen adayı katılmıştır. Verileri toplamada beş açık uçlu soru kullanılmıştır. Derlenen veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Elde edilen genel bulgular, matematik öğretmen adaylarının görüşlerinde MD’nin çok boyutlu yapısını genel hatlarıyla ortaya koyabildiklerini, problem çözme ile MD ilişkisini kurabildiklerini göstermektedir. Ancak öğretmen adayları, çoğunlukla, problem çözmeyi, sıradan işlemler yaparak bir sonuca ulaşma olarak belirtmektedirler. Sınıflar arası karşılaştırma, MD’nin tanımına ve problem çözme ile ilişkisine yönelik görüşlerde dördüncü sınıftaki adayların diğer sınıflara kıyasla daha olumlu, problem çözme basamaklarına ve muhakeme etme tanımına ilişkin görüşlerde ise beşinci sınıftaki adayların beklenene daha yakın görüşlere sahip olduğunu göstermiştir. Önemli bir başka bulgu da mezun olmaya yaklaştıkça öğretmen adaylarının yorum yapmaktan kaçınması olmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In the contemporary world, “Mathematical Thinking (MT)” has great importance for all individuals, whatever their field of study is. Because, there is a one to one relation between MT components and desired characteristics of a person in every field of life.The aim of this study is to determine the prospective mathematics teachers’ views about MT and to compare views according to their grade levels. A qualitative survey design was conducted with 134 3-4-5. grade levels prospective teachers attending the Department of Secondary Mathematics Teacher Education during the academic year 2009-2010. Five open-ended questions were used for data collection.and the organized data were analyzed with content analysis. The obtained findings showed that prospective mathematics teachers could revealed MT’s complex structure in their views and related problem solving and MT. But they usually defined problem solving as doing routine operations and reaching a solution. Comparisons made between the grade levels revealed that the fourth-graders have more positive views concerning MT’s definition and the relationship between MT and problem solving. The findings also showed that the views of prospective teachers in the fifth grade are closer to what is expected in their views about problem solving stages and the definition of reasoning. Another important finding was that the prospective teachers avoid making comment as they are about to finish university. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mathematics tr_TR
dc.subject Mathematical thinking tr_TR
dc.subject Prospective teacher tr_TR
dc.subject Matematik tr_TR
dc.subject Matematiksel düşünme tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.title Farklı sınıf düzeylerindeki matematik öğretmen adaylarının gözünden matematiksel düşünme tr_TR
dc.title.alternative Mathematical thinking through the eyes of prospective mathematics teachers at different grade levels tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Dokuz Eylül Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR182781 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 107 tr_TR
dc.identifier.endpage 137 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster