DSpace Repository

İlköğretim okulu öğrencilerinin yönetici ve öğretmen desteği, algılanan şiddet ve okul memnuniyetine ilişkin görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Özdemir, Servet
dc.contributor.author Sezgin, Feridun
dc.date.accessioned 2016-09-07T07:15:44Z
dc.date.available 2016-09-07T07:15:44Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Özdemir, S. Sezgin, F. (2011). İlköğretim okulu öğrencilerinin yönetici ve öğretmen desteği, algılanan şiddet ve okul memnuniyetine ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 12, Sayı. 2, 181-199 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4398
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt. 12, Sayı. 2, 181-199 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, ilköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları yönetici ve öğretmen desteği, şiddet ve okul memnuniyeti araştırılmıştır. Araştırmaya 14 ilde 42 ilköğretim okulundan 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim gören toplam 3409 öğrenci katılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla Okul Atmosferi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları öğrencilerin okul memnuniyeti algılarının yönetici ve öğretmen desteği ile pozitif ilişkili olduğunu göstermiştir. Okul memnuniyeti ile algılanan şiddet arasında ise negatif bir ilişki bulunmuştur. Regresyon analizi sonuçları, öğrencilerin okul memnuniyetinin açıklanmasında öğretmen ve yönetici desteğinin anlamlı yordayıcılar olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin öğretmen desteği, yönetici desteği ve okul memnuniyeti değişkenlerine ilişkin algıları cinsiyete ve sınıf düzeyine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Öğrencilerin şiddet algıları ise cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermezken, sınıf düzeyine göre anlamlı şekilde değişmiştir. Öğrencilerde okul memnuniyetinin ve algılanan sosyal desteğin artırılmasına ilişkin öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This study investigated the perceptions of primary school students’ about principal and teacher support, perceived violence at school, and school satisfaction. A total of 3409 students from 6th, 7th, and 8th grades at 42 primary schools in 14 cities were participated in the study. The School Atmosphere Scale was used to gather data. Results showed that students’ perceptions of school satisfaction were positively related to both teacher support and principal support. However, student school satisfaction was negatively associated with the perception of school violence. Regression analysis indicated that perceived support from teachers and principals were significant predictors of school satisfaction. Although perceived school violence did not vary depending on gender, significant differences were found in students’ perceptions of teacher support, principal support, and school satisfaction by the variables of gender and grade. Several suggestions are presented to enhance student school satisfaction and perceived social support. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Social support tr_TR
dc.subject Perceived violence tr_TR
dc.subject School satisfaction tr_TR
dc.subject Sosyal destek tr_TR
dc.subject Algılanan şiddet tr_TR
dc.subject Okul memnuniyeti tr_TR
dc.title İlköğretim okulu öğrencilerinin yönetici ve öğretmen desteği, algılanan şiddet ve okul memnuniyetine ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Primary school students perceptions of principal and teacher support, perceived violence, and school satisfaction tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR2711 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 181 tr_TR
dc.identifier.endpage 199 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record