DSpace@İnönü

Fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bulut, İlhami
dc.contributor.author Oral, Behçet
dc.date.accessioned 2016-09-07T08:28:48Z
dc.date.available 2016-09-07T08:28:48Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Bulut, İ. Oral, B. (2011). Fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 12, Sayı 3, 1-18 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4400
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt 12, Sayı 3, 1-18 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon alan fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algılarını belirlemektir. Tarama modeli niteliğindeki bu araştırmada Kahyaoğlu ve Yangın (2007) tarafından geliştirilen 44 maddelik Öğretmen Adayı ÖzYeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılında Dicle Üniversitesi bünyesinde açılan pedagojik formasyon programına devam eden 164 fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunu oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi istatistiksel değerlerin yanı sıra, t-testi ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunu öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının bütün olarak “Oldukça Yeterliyim” düzeyinde olduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine self-efficacy perceptions on teaching profession of faculty of science, letters, theology and fine arts graduates who continue pedagogic formation program. The research was in survey model and in the research, the 44-itemed Teacher Candidate Self-efficacy Scale which was developed by Kahyaoğlu and Yangın (2007) was used. The sample for the study was the 164 graduates of faculty of science, letters, theology and fine arts who attend pedagogic formation program during 2010-2011 academic year in Dicle University. The data were analyzed by employing statistical procedures including mean and standard deviation and t-test and one way analysis of variance test. According to the findings, on preposition self-efficacy beliefs of teacher candidates, who were graduates of science, letters, theology and fine arts faculties, were at the level of “I’m quite sufficient”. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Teacher self-efficacy perception tr_TR
dc.subject Pedagogic formation tr_TR
dc.subject Öğretmen öz-yeterlik algısı tr_TR
dc.subject Pedagojik formasyon tr_TR
dc.title Fen, edebiyat, ilahiyat ve güzel sanatlar fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algıları tr_TR
dc.title.alternative Self-efficacy perceptions regarding teaching profession: the case of faculty of science, letters, theology and fine arts graduates attending pedagogic formation program tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR107391 tr_TR
dc.contributor.authorID TR123505 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 18 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster