DSpace@İnönü

İlköğretim 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde hazırladıkları performans görevleri hakkındaki görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahiner, Saadettin
dc.contributor.author Arslan, Ali
dc.date.accessioned 2016-09-07T08:41:06Z
dc.date.available 2016-09-07T08:41:06Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Şahiner, S. Arslan, A. (2011). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde hazırladıkları performans görevleri hakkındaki görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 12, Sayı 3, 19-46 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4401
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt 12, Sayı 3, 19-46 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde hazırladıkları performans görevleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışmada alan taraması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “performans görevlerine ilişkin öğrenci görüşleri ölçeği” ve “performans görevi hazırlama sürecinde öğrencilerin karşılaştıkları sorunları belirleme ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışma 2009–2010 öğretim yılında 992 ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik (frekans, yüzde, aritmetik ortalama) ve MANOVA testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında; katılım ve zorluklar faktörüne ilişkin öğrenci görüşlerinin okudukları okula göre değiştiği; bu faktörlerin yanında günlük yaşamla ilişkilendirme faktörüne ilişkin görüşlerinin de sınıf düzeyine göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to state 4th and 5th grade students’ point of view about their own performance tasks in the lesson social studies. In this study, survey was used from the techniques of descriptive research. Data were gathered with “scale of students’ opinions about the performance tasks” and “scale of determination of problems encountered during the process of preparing performance tasks”. Study was conducted in 2009-2010 academic year on 992 4th and 5th class students. Analysis methods were descriptive statistics (frequency, percentage and mean) and MANOVA. In the light of findings, ıt was concluded while opinions about participation and problems factors change according to school district; in addition to these, opinions about daily life factor change class level.. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Social studies tr_TR
dc.subject Performance tasks tr_TR
dc.subject Primary school tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler tr_TR
dc.subject Performans görevleri tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.title İlköğretim 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde hazırladıkları performans görevleri hakkındaki görüşleri tr_TR
dc.title.alternative 4th and 5th grade students opinions about performance tasks in social studies course tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Kayabaşı Alemdar İlköğretim Okulu, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 19 tr_TR
dc.identifier.endpage 46 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster