Bu çalışmanın amacı 12 hafta boyunca yapılan masa tenisi uygulamalarının oyuncuların
vücut kompozisyonu, anaerobik performans ve kas kuvveti üzerine etkilerini belirlemektir. Bu
amaçla sağlık problemi bulunmayan, yaş ortalamaları 15,10±0,32 yıl ve boy uzunluğu
ortalamaları 171,9±10,54 cm olan 20 gönüllü erkek katıldı. Masa tenisi uygulamaları
başlamadan önce ve bitiminden sonra ilgili parametreler ölçülmüştür. Elde edilen veriler
SPSS 15.0 for Windows istatistik paket programında, verilerin normal dağılım
göstermelerinden dolayı Paired Samples T-Testi uygulandı.
Masa tenisi antrenmanları sonucunda VYY, bacak kuvveti ve sol el pençe
kuvveti ön test ve son test değerleri arasında p<0,01 ve VYK, sırt kuvveti, sağ el pençe
kuvveti ve 30 sn mekik testinde ise p<0.05 düzeylerinde anlamlı farklılıklar tespit edildi.
Sonuç olarak, 12 haftalık masa tenisi egzersiz uygulamaları sayesinde çocukların
anaerobik güçlerinde bir farklılık olmamasına rağmen, fiziksel ve motorik özelliklerinin
olumlu yönde etkilendiği tespit edildi. Bu nedenle okul çağı çocuklarda ders içi ve özellikle
de ders dışı faaliyetler olarak bu tür uygulamalara daha fazla yer verilmesi önerilmektedir.
This aim of study was carried out both in order to determine the effects of 12 Weektable
tennis exercises on body composition, anaerobic performance, and muscle strength. For this
aim, 20 male volunteers not having health problems whose age means are 15,10±0,32 and
length means are 171,9±10,54 cm attended in the study. Then, related parameters were measured before and after the table tennis applications. As the gained data showed normal
distribution, Paired Samples Test was applied in statistical program SPSS 15.0 for Windows.
After table tennis exercises, significant differences were found among VYY, pre- and
post-test values of leg strength and left hand grip p<0.01, and VYK, back strength, right hand grip
and 30 seconds shuttle test p<0.05.
As a result, although there is a difference in anaerobic power, it is seen that the
participants’ physical and physiological features were affected positively with the help of 12
week-table tennis exercises. Therefore, it is suggested to give much importance to such
exercises as class and especially out of class activities in school-age children.