DSpace@İnönü

Sınıf öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dilci, Tuncay
dc.contributor.author Babacan, Tuğba
dc.date.accessioned 2016-09-07T08:55:18Z
dc.date.available 2016-09-07T08:55:18Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Dilci, T. Babacan, T. (2011). Sınıf öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 12, Sayı 3, 47-64 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4407
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt 12, Sayı 3, 47-64 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının kullandıkları üstbilişsel okuma stratejileri ile baskın zeka alanları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma, ilişkisel tarama modeline dayalı desenlenmiştir. Araştırmaya 2011–2012 eğitim-öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği’nde öğrenim gören 609 öğrenci katılmıştır. Araştırmada, çalışma grubundaki öğrencilerin sahip oldukları baskın zeka alanının içsel zeka olduğu ve üstbilişsel okuma stratejilerinin her iki boyutunu (analitik stratejiler ve pragmatik stratejiler) da sık sık kullandıkları sonucuna ulaşılmaktadır. Üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişki incelendiğinde, analitik okuma stratejileri ile zeka alanları arasında anlamlı düzeyde bir ilişkiye ulaşılmazken, pragmatik okuma stratejileri ile mantıksal zeka alanı arasında bir ilişkiye ulaşılmaktadır. Çalışma sonucunda, eğitim sistemimizde çoklu bir zeka anlayışının ve analitik stratejilerin kazandırıldığı bir yaklaşımın benimsenmesinin gerekli olduğu vurgulanmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the relationship between the metacognitive reading strategies that are used by primary school teacher candidates and their intelligence fields. This study is based on the survey model. The study sample consists of the 609 students at the Department of Primary School Teaching of Cumhuriyet University in 2011-2012 educational period. In the study, it was concluded that the intrapersonal intelligence was the dominant intelligence field of the study group, and the students frequently used metacognitive reading strategies. In terms of relation between metacognitive reading strategies and the multiple intelligences, no significant relation between analytic reading strategies and the multiple intelligences was reached and the relation between pragmatic reading strategies and mathematical intelligence was determined. At the end of the study, it is emhasized that the understanding of pluralistic intelligence and analytical strategies sholud be adopted as an approach in our educational system. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Metacognitive reading strategies tr_TR
dc.subject Multiple intelligence tr_TR
dc.subject Primary school teacher candidates tr_TR
dc.subject Üstbilişsel okuma stratejileri tr_TR
dc.subject Çoklu zeka tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmen adayları tr_TR
dc.title Sınıf öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The correlation between multiple ıntelligences and metacognitive reading strategies of primary school teacher candidates tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi , MEB tr_TR
dc.contributor.authorID TR40780 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 47 tr_TR
dc.identifier.endpage 64 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster