DSpace@İnönü

Orta öğretim son sınıf öğrencilerinin öz algıları çerçevesinde çoklu zeka profilleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yeşil, Rüştü
dc.contributor.author Korkmaz, Özgen
dc.date.accessioned 2016-09-07T12:56:49Z
dc.date.available 2016-09-07T12:56:49Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Yeşil, R. Korkmaz, Ö. (2011). Orta öğretim son sınıf öğrencilerinin öz algıları çerçevesinde çoklu zeka profilleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 12, Sayı 3, 117-135 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4413
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2011). Cilt 12, Sayı 3, 117-135 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı üniversite sınavlarına giriş aşamasına gelen öğrencilerin öz algıları çerçevesinde çoklu zeka profillerini belirlemektir. Bu araştırma, betimsel nitelikte olup tarama modelinde yürütülmüş bir çalışmadır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 490 on ikinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri Yeşil ve Korkmaz (2010) tarafından geliştirilen Çoklu Zeka Öz Algı Ölçeği kullanılarak kaynak gruplardan toplanmış ve şu sonuçlar elde edilmiştir: Öğrencilerin sosyal zeka algıları, tüm liselerde genel olarak yüksek; müziksel-ritmik zeka ile görsel uzamsal zeka algıları ise genel olarak daha düşüktür. Mesleki ve akademik eğitim veren liseler gruplanarak incelendiğinde; genel olarak anadolu-fen liselerinde öğrenim gören öğrencilerin mantıksal-matematiksel, görsel-uzamsal, içsel ve doğacı zeka özalgıları; genel lise öğrencilerinde sözel-dilsel ve sosyal zeka; meslek lisesi öğrencilerinde ise müziksel-ritmik ve bedenselkinestetik zeka düzeyleri diğerlerine göre daha yüksektir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the multiple intelligence profiles of senior high school students within the framework of their self-perceptions. This research was conducted with the descriptive qualitative model. The study group of this research consists of 490 senior high school students. Research data were collected through the Multiple Intelligence Perception Scale developed by Yeşil and Korkmaz. As a result, while social intelligence levels are high in general in all high schools, musical-rhythmic intelligence and visual-spatial intelligence levels are low in general. When the high schools that give vocational and academic education are examined after being grouped; the logical-mathematical, visual-spatial, intrapersonal and naturalistic intelligence levels of Anatolian-science high school students; the verbal-linguistic and social intelligence levels of classical high school students; and the musical-rhythmic and physical-kinesthetic intelligence levels of vocational high school students are higher than those of students enrolled in the other types of high schools. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Multiple intelligence tr_TR
dc.subject High school education tr_TR
dc.subject Orientation-guidance tr_TR
dc.subject Self-knowledge tr_TR
dc.subject Çoklu zeka tr_TR
dc.subject Ortaöğretim tr_TR
dc.subject Yöneltme-yönlendirme tr_TR
dc.subject Kendini tanıma tr_TR
dc.title Orta öğretim son sınıf öğrencilerinin öz algıları çerçevesinde çoklu zeka profilleri tr_TR
dc.title.alternative Multiple ıntelligence profiles of senior high school students within the framework of their self-perceptions tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Mevlana Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR22612 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 117 tr_TR
dc.identifier.endpage 135 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster