DSpace@İnönü

İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları ve öğrencilerin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şimşek, Hüseyin
dc.contributor.author Demir, Ali
dc.date.accessioned 2016-09-19T08:43:04Z
dc.date.available 2016-09-19T08:43:04Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Şimşek, H. Demir, A. (2012). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları ve öğrencilerin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 13, Sayı:2, 1-20 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4426
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 13, Sayı:2, 1-20 ss. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to investigate the second level of primary school students’ attitudes toward Social Studies course and the relation between the attitudes and their academic success. The study is conducted in descriptive – survey model. The sample of the study includes 542 students from 13 schools selected from lower, middle and upper socioeconomic environment, in the city center of Şanlıurfa. The results indicate that students’ attitudes toward Social Studies course are at “strongly agree” level. There is not a significant difference between students’ attitudes according to socioeconomic environment of the school, their genders, their father’s educational background, gender of Social Studies Teacher who conducts lessons and the materials used in the Social Studies course. On the other hand, there is a significant difference according to their class levels, mothers’ educational background, monthly family income and having an additional supportive training for Social Studies course outside the school. Finally the study showed that there is a low, but positive and statistically significant relation between Students’ attitudes toward Social Studies course and their academic success. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademe öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumları ve öğrencilerin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma betimsel-tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı 1. dönemde, Şanlıurfa Merkez ilçedeki alt, orta ve üst sosyo-ekonomik çevrede bulunan toplam 13 okulda öğrenim gören toplam 542 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumlarının genel olarak orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumları, okulun bulunduğu bölgenin sosyo-ekonomik düzeyine, öğrencilerin cinsiyetine, babanın eğitim düzeyine, Sosyal Bilgiler dersine giren öğretmenin cinsiyetine ve Sosyal Bilgiler dersinde kullanılan materyal durumuna göre anlamlı farklılık göstermezken, okudukları sınıf ve anne eğitim düzeyi, ailenin aylık geliri ve okul dışında Sosyal bilgiler Dersiyle ilgili ilave destek alma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumları ile akademik başarıları arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlköğretim öğrencileri tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler dersi tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Akademik başarı tr_TR
dc.subject Primary school students tr_TR
dc.subject Social studies courses tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Academic success tr_TR
dc.title İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları ve öğrencilerin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki tr_TR
dc.title.alternative The second level of primary school students’ attitudes toward social sciences course and the relationship between their attitudes and academic success tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR18678 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 20 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster