DSpace@İnönü

Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dilekçi, Nezahat
dc.contributor.author Ece, Ahmet Serkan
dc.date.accessioned 2016-09-19T10:20:42Z
dc.date.available 2016-09-19T10:20:42Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Dilekçi, N. Ece, A. S. (2012). Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:13 Sayı:2, 21-42 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4427
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2012). Cilt:13, Sayı:2, 21-42 ss. tr_TR
dc.description.abstract The study aims to investigate academic achievement of art teacher candidates on basis of different variables. The study employing descriptive characteristics with relational survey design consists of a working group of 97 3rd and 4th year students accepted to the Department as a result of talent exams and enrolled in the Department of Fine Arts in Abant İzzet Baysal University, Faculty of Education attending daytime course programs and evening course programs in 2007-2008 educational year. SPSS-15 package program was used in data analysis. Frequencies and percentage distribution was calculated and tabulated and the relationships between the variables in the study are computed by using Maan-Whithney U Test. t-test was utilized to identify whether there was a difference between two group means. Research findings show that there are not any meaningful relationships between academic achievement scores of art teacher candidates and variables such as gender, accommodation, type of education and their field and non-field grade averages. Significant differences were found to be existed between non-field grade averages with class levels and type of high school the candidates graduated from. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırma, Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler üzerinden incelenmesi temel amacını taşımaktadır. Betimsel bir nitelik taşıyan ve ilişkisel tarama deseninde gerçekleştirilen çalışmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Resim – İş Eğitimi Anabilim Dalına kayıtlı 2007 / 2008 yıllarında özel yetenek sınavları ile giriş yapan, (3.4.sınıf) 1. ve 2. öğretimdeki eğitimlerine devam eden 97 öğrenci araştırmanın çalışma gurubunu oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde, SPSS-15 paket programından yararlanılmış, verilerin frekans ve yüzde dağılımları hesaplanarak tablolaştırılmış, araştırmada ele alınan değişkenler arasındaki ilişkiler, Maan-Whitney U Testi ile hesaplanmıştır. İki grup ortalamaları arasında fark olup olmadığı ise, ttesti ile belirlenmiştir. Araştırma sonunda, resim iş öğretmen adaylarının, akademik başarı puanları ile cinsiyet, barınma, öğrenim türü değişkenleri ile alan ve alan dışı not ortalamaları arasında anlamlı ilişkilerin bulunmadığı; sınıf düzeyleri ve mezun olunan lise türü değişkenlerinde ise alan dışı ders not ortalamaları arasında anlamlı ilişkilerin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Resim öğretmenleri tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Akademik başarı tr_TR
dc.subject Art teachers tr_TR
dc.subject Teacher candidates tr_TR
dc.subject Academic achievement tr_TR
dc.title Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of academic achievement of art teacher candidates based on different variables tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu Meslek Yüksekokulu, Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR55189 tr_TR
dc.contributor.authorID TR13486 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 21 tr_TR
dc.identifier.endpage 42 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster