DSpace@İnönü

Fen öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluk düzeylerinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Adıgözel, Serçin
dc.contributor.author Saka, Yavuz
dc.contributor.author Çolakoğlu, Özgür
dc.date.accessioned 2016-09-19T10:49:55Z
dc.date.available 2016-09-19T10:49:55Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Adıgözel, S. Saka, Y. Çolakoğlu, Ö. (2012). Fen öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluk düzeylerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 13, Sayı:2, 99-122 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4431
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2012). Cilt: 13, Sayı:2, 99-122 ss. tr_TR
dc.description.abstract In the midst of reform era, being aware of their pedagogical discontentment, teachers can better prepare themselves to implement reform suggestions. This descriptive research focused on 104 elementary teachers teaching in public schools of Alapli and Ereğli districts of Zonguldak providence in Turkey. Data was collected through pedagogical discontentment instrument developed by Southerland, Sowell, Kahveci, Granger and Geade (2006) to explore teachers’ pedagogical discontentment toward science teaching. The results illustrated that participating teachers had moderate level pedagogical discontentment which is an important prerequisite for understanding and implementing science education reform practices. It is also evidenced that the teachers’ pedagogical discontentment did not show any difference based on gender, graduation, year of experience and work location variables. However, the results indicated that teachers’ pedagogical discontentment showed significant difference based on grade levels being taught. tr_TR
dc.description.abstract Öğretmenler pedagojik hoşnutsuzluklarının farkında olurlarsa, kendilerini değişim ve gelişime daha iyi hazırlarlar. Dolayısıyla bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluk düzeylerini çeşitli değişkenler açısından değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli kullanılarak, Zonguldak ili Alaplı ilçesindeki 6, Ereğli ilçesindeki 6 devlet okulunda görev yapan toplam 104 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler için Southerland, Sowell, Kahveci, Granger ve Geade (2006) tarafından geliştirilen fen bilgisi öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluk ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluklarının “biraz hoşnutsuzluk” düzeyinde olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin pedagojik hoşnutsuzlukları ile cinsiyetleri, meslekî kıdemleri, çalıştıkları okulların bağlı bulunduğu yerleşim yerinin türü ve mezun oldukları okul türü arasında anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Buna ek olarak, öğretmenlerin pedagojik hoşnutsuzlukları ile okuttukları sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Pedagogical discontentment tr_TR
dc.subject Science education reform tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.subject Pedagojik hoşnutsuzluk tr_TR
dc.subject Reform tr_TR
dc.subject Fen bilgisi eğitimi tr_TR
dc.title Fen öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluk düzeylerinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluating teachers pedagogical discontentment toward science teaching tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Zonguldak Alaplı Kılçak İlkokulu Sınıf Öğretmeni, Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR31605 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 99 tr_TR
dc.identifier.endpage 122 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster