DSpace@İnönü

Eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uğurlu, C. Teyyar
dc.contributor.author Yıldırım, M. Cevat
dc.contributor.author Sincar, Mehmet
dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.contributor.author Beycioğlu, Kadir
dc.date.accessioned 2016-09-20T11:14:19Z
dc.date.available 2016-09-20T11:14:19Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Uğurlu, C. T. Yıldırım, M. C. Sincar, M. Özer, N. Beycioğlu, K. (2012). Eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:13, Sayı:3, 91-106 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4451
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2012). Cilt:13, Sayı:3, 91-106 ss. tr_TR
dc.description.abstract In this study, empathetic tendencies and communication skills of education supervisors was investigated. It was also aimed to explore the relation between supervises’ communication skills and empathetic tendencies. The study group of this descriptive study was 306 supervisors chosen through cluster sampling method. In the analysis of data, ANOVA, t test, and regression analysis were used. Results showed that there was no meaningful difference in terms of participating supervisors’ gender, branch and seniority. According to the satisfaction with job variable, however, a meaningful difference was observed in support of the supervisors satisfied with their jobs. Results also showed that communication skills of supervisors predict their empathetic tendencies. As communication skill and empathetic tendency levels are evaluated together, it can be said that supervisors’ perceptions of empathetic tendencies are lower. It can be asserted that workshops and seminars aiming to increase city education supervisors’ both communication skills and empathetic tendencies will affect their behaviors positively. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada il eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ve empatik eğilim düzeyleri ve iletişim becerileri ile empatik eğilimleri arasındaki ilişki betimlenmiştir. Araştırma, ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu oransız küme örnekleme yöntemiyle belirlenen 306 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, t testi, ANOVA ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada il eğitim denetmenlerinin cinsiyet, branş ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık görülmemiştir. İşten memnun olma değişkenine göre, il eğitim denetmenlerinden “evet” cevabı verenlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. İl eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri, empatik eğilimlerini yordamaktadır. İletişim beceri puanları ile empatik eğilim puanları birlikte değerlendirildiğinde, denetmenlerin empatik eğilim algılarının daha düşük olduğu söylenebilir. İl eğitim denetmelerinin hem iletişim becerilerinin niteliği hem de empatik eğilimlerinin niteliğini artırıcı çalıştay ve seminerler, il eğitim denetmenlerinin davranışlarını olumlu yönde etkileyecektir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Denetim tr_TR
dc.subject Eğitim denetmeni tr_TR
dc.subject İletişim tr_TR
dc.subject Empati tr_TR
dc.subject Supervision tr_TR
dc.subject Education supervisor tr_TR
dc.subject Communication tr_TR
dc.subject Empathy tr_TR
dc.title Eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative An analysis of education supervisors empathetic tendencies and communication skills tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Mardin Artuklu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR103408 tr_TR
dc.contributor.authorID TR101546 tr_TR
dc.contributor.authorID TR38286 tr_TR
dc.contributor.authorID TR44806 tr_TR
dc.contributor.authorID TR143519 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 91 tr_TR
dc.identifier.endpage 106 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster