DSpace@İnönü

Okul yöneticilerinin rotasyonu üzerine nitel bir inceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Ahmet
dc.contributor.author Göçen, Ahmet
dc.date.accessioned 2016-09-20T11:36:08Z
dc.date.available 2016-09-20T11:36:08Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Kaya, A. Göçen, A. (2012). Okul yöneticilerinin rotasyonu üzerine nitel bir inceleme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:13, Sayı:3, 149-165 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4454
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2012). Cilt:13, Sayı:3, 149-165 ss. tr_TR
dc.description.abstract School Administrator is one of the most critical elements of the Education system. Subjecting administrators to mandatory displacement with the application of rotation can lead big changes and transitions in positive and negative aspects at schools which are the basis of education system. Therefore in this study it is aimed to determine the positive and negative perceptions on the administrators’ the rotation. The results of the study are considered important for it might reveal positive and negative aspects of administrator rotation and shed light on the application of rotation. The research was designed according to the method of qualitative research. The study group consists of 22 people including 6 teachers, 6 school principals and 10 Provincial Supervisors. Semistructured interviews were used as the method of data collection. "Content analysis" was performed in the study. It was seen during the research process that school administrators had both positive and negative senses on rotation of administrators. tr_TR
dc.description.abstract Eğitim sisteminin en kritik ögelerinden birisi de okul yöneticileridir. Yöneticilerin rotasyon uygulaması ile zorunlu yer değiştirmeye tabi tutulmaları eğitim sisteminin temeli olan okullarda olumlu ve olumsuz anlamda büyük değişimlere ve dönüşümlere yol açabilir. Bu nedenle bu araştırmada, yönetici rotasyonuna ilişkin olumlu ve olumsuz algıların belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın sonuçları yönetici rotasyonun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya çıkarabileceği ve yönetici yer değiştirme uygulamasına ışık tutabileceği için önemli görülmektedir. Araştırma nitel araştırma yöntemine göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 6 Öğretmen, 6 Okul Müdürü ve 10 İl Eğitim Denetmeni olmak üzere 22 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada “içerik analizi” yapılmıştır. Araştırma sürecinde görülmüştür ki okul yöneticilerinin rotasyonuna ilişkin olumlu ve olumsuz algılar bulunmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul yöneticisi tr_TR
dc.subject Rotasyon tr_TR
dc.subject Zorunlu yer değiştirme tr_TR
dc.subject Yönetici atama tr_TR
dc.subject Yönetici transferi tr_TR
dc.title Okul yöneticilerinin rotasyonu üzerine nitel bir inceleme tr_TR
dc.title.alternative A qualitative study on the rotation of school administrators tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi tr_TR
dc.contributor.authorID TR18871 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 149 tr_TR
dc.identifier.endpage 165 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster