DSpace@İnönü

Başlık için İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi listeleme

Başlık için İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • ÇELEBİ, Emin; GÜLTEKİN, Abdurrazak (2020)
    Gerçek ve sanallık kategorisi günümüzde iç içe geçmiş durumdadır. Ontolojik sınırlarının belirsizliği olarak nitelediğimiz bu duruma yol açan en önemli etmenlerin başında kuşkusuz bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeler ...
  • DAĞDEVİREN, Mustafa; KARAÖNÇEL, Ferdi (2021)
    Öz 2000’li yılların başlarında “Playing for Change” ismi ile hayata geçirilen proje zaman içerisinde yaygınlaşarak farklı ülkelerde de görülmeye başlamıştır. Bu proje Türkiye’ye de yapımcı ve yönetmen Fırat Çavaş tarafından ...
  • İmik, Ünal; Dönmez, Yağmur Eylül (İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2017)
    İnsanoğlu, duygularını ifade ederken, sanat olarak adlandırdığımız çok çeşitli anlatım biçimlerini kullana gelmiştir. Müzik sanatı da, bu ifade biçimlerinin en çok tercih edilenlerinden biri olmuştur. Bu sebepledir ...
  • GÜRSU, İrem (2020)
    Teknolojik araçların ve dijital platformların gelişmesi ile kitle iletişiminde klasik mecralar yerini hızla yeni nesil dijital mecralara bırakmaktadır. Youtube kanalları, Whatsapp grupları, Facebook, Instagram, Twitter ...
  • Batur Çay, Meral (İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2017)
    Sanatsal gelişim toplumsal yapının gelişimiyle ilişkilidir. Sanatçılar yaşadıkları toplumlardan ayrı düşünülemezler. Birey olarak içinde yaşadığı toplumun bir üyesi olan sanatçı, toplumun vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu ...
  • Poyraz, Mine (İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2018)
    Pişmiş seramik malzeme, bünyesi gereği yeniden kullanılamayan, depolanması, yok edilmesi ya da geri dönüştürülmesi zor, geri dönüşüm uygulamaları arasında yer almaktadır. Seramik kaplama bünyelerine pişmiş katı atıkların ...
  • Akdağlı, Serpil; Eyigör Pelikoğlu, Fevziye (İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2018)
    Hayatı anlamlandıran sanatın kendi anlamı, hayatla iç içe oluşu ile alakalıdır. Sanatta tek bir idealden söz edilemeyeceği gibi, her durum, her nesne, hayatın içinde olan her şey sanatın konusu olabilmekte, sanatçısıyla ...
  • Polat, Sibel (İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2018)
    Bu araştırma, hicâz makamı dizisi kullanılarak oluşturulan “Polat Ses Egzersizleri” ile bireylere kazandırılması hedeflenen Ses Eğitiminin Temel Ögeleri ve Çeşitli Söyleme Tekniklerine ilişkin kazanımların devinişsel ...
  • Feyzioğlu, Nesrin (İnönü Üniversitesi, 2016)
    Bu makale, bestekâr Alâeddin Yavaşca’nın husûsiyle şarkı formundaki bestelerinden birini esas alarak gelenek bağlamında, başlıkta zikr edilen açılardan ele alıp incelemeyi hedeflemektedir. Beste söz konusu olduğu vakit, ...
  • KULUŞAKLI, Emine; ŞAHİN, Ferit (2021)
    Öz This paper explores the employment of the myth of Prometheus as a representation of the rebellious feelings of human life and an expression of the meaning of the universe in the poems, Prometheus by Lord Byron, the ...
  • Ulutaş, Selçuk; Çevik, Savaş Kurtuluş (İnönü Üniversitesi, 2015)
    Modern yaşamın en önemli teknik ve sanatsal araçlarından birisi olan fotoğraf, bir insanın bilinçli kullanımıyla anlam ve duygular üretebilme potansiyeline sahiptir. Pek çok alt kategoriye ayırabileceğimiz fotoğraf sanatı ...
  • GÜMÜŞER, Tülay (2020)
    Printed textile design is an integral process to decorate both our clothing and design objects. Printed textiles have been displaced by modern production techniques such as transfer print in their historical process starting ...
  • ŞAHİN, Derya (2020)
    Fotoğraf, sanat ortamını tetikleyen, sürekliliği sağlayan önemli güçlerden biridir. Fotoğrafın resim sanatından sonra bulunması, ilk ilişki kurduğu alanın resim sanatı olması ve ilk fotoğrafçıların çoğunun ressam olmasından ...
  • Ersoy, Gurbet; Şen, Yavuz (İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2018)
    Bu çalışmada, Sadeddin Kaynak’a ait şarkı formundaki farklı makamlarda bestelenmiş eserlerin makamsal analizleri yapılmıştır. Bu vesileyle, Türk mûsikîsinin bütünü içerisinde makamsal özellikler, üçlü, dörtlü, beşli, geçki ...
  • KIRAÇ SABZEHZAR, Derya (2020)
    Profesyonel müzik eğitiminin ilk yıllarından itibaren, çeşitli evrelerden geçerek her müzisyenin hayatı boyunca deneyimlemeye devam ettiği “performans” olgusu, psikolojik ve fizyolojik pek çok etken ile iç içedir. İnsan ...
  • TOLUYAĞ, Dilek (2020)
    En yalın ifadeyle metafor; bir nesneyi, baka bir nesneye dayanarak görüp anlamaktır. Metaforlar, aslında uyuşamaz gibi görülen iki formu birleştirip yeni anlamlarla izleyiciye sunulması sanatsal ifadenin yoğunluğunun ...
  • Akan, Nesrin (İnönü Üniversitesi, 2015)
    Estetik bağlamında varlık, insan, sanat ve sanat eseri arasında varolan sıkı bağlantılar, onların ontolojik yapılarını ve bu yapılar arasındaki ilişkileri inceleme gereğini doğurmuştur. Bu ontik incelemeler, söz konusu ...
  • HAYKIR, Mustafa (2021)
    Öz Bu çalışmada; resim, performans, sinema ve edebiyat gibi farklı sanat disiplinlerinde üretim yapan sanatçıların, insan doğasına dair düşüncelerinin eserlerine yansımaları incelenerek değerlendirilmektedir. Bu makalenin ...
  • Girgin, Figen (İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2018)
    Fotoğraf makinesinin icadı resim sanatını genel olarak üç şekilde etkiledi. Birincisi; onun 19.yy ortalarından günümüze değin, kompozisyona bir aracı olma durumudur. Yani, ressamların modellerini ya da çizmek istedikleri ...
  • Gerçek, İsmail Hakkı (İnönü Üniversitesi, 2015)
    Makam isimleri, hemen hemen bütün Türk devletleri arasında büyük oranda benzerlik göstermektedir. Makam isimlerindeki var olan bu benzerlikler, makamın öz yapısı ile de bağlantı kurulabilmesine olanak tanımaktadır. Buradan ...