DSpace@İnönü

Teaching Competencies in Higher Education: A Needs Analysis Study Regarding to Develop Instructional Planning and Evaluation Course

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğanay, Ahmet
dc.contributor.author Yeşilpınar Uyar, Melis
dc.date.accessioned 2021-12-30T06:40:09Z
dc.date.available 2021-12-30T06:40:09Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation DOĞANAY A,UYAR M. Y (2019). Teaching Competencies in Higher Education: A Needs Analysis Study Regarding to Develop Instructional Planning and Evaluation Course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 1 - 16. Doi: 10.17679/inuefd.299220 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeU16VTRPQT09/teaching-competencies-in-higher-education-a-needs-analysis-study-regarding-to-develop-instructional-planning-and-evaluation-course
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/44752
dc.description.abstract Abstract:The aim of this study was to conduct a needs analysis regarding to developInstructional Planning and Evaluation in course. This study was based on case studydesign. Eight research assistants and two instructors participated in this study.Interview method was used in data collection and inductive content analysis approachwas adopted in data analysis. The result of the analysis identified that goals, content,learning-teaching and measurement-evaluation processes of instructional planningand evaluation course did not completely meet the needs and expectations ofresearch assistants. It was seen that this situation resulted from content andimplementations that were not integrated into higher education and field-specificsituations. en_US
dc.description.abstract Öz:Araştırmanın amacı, öğretimde planlama ve değerlendirme dersinin geliştirilmesine yönelik bir ihtiyaç analizi çalışması yapılmasıdır. Araştırma, durum çalışması yöntemiyle desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını maksimum çeşitlilik örneklemesiyle seçilmiş sekiz araştırma görevlisi ve ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiş iki öğretim elemanı oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında görüşme yöntemi kullanılmış, veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan iki farklı yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde ise tümevarımsal içerik analizi yaklaşımından yararlanılmıştır. Analiz sonucunda; öğretimde planlama ve değerlendirme dersi amaçlarının, içeriğinin, öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin araştırma görevlilerinin ihtiyaç ve beklentilerini tam anlamıyla karşılamadığı belirlenmiştir. Bu durumun yükseköğretimle ve alana özgü durumlarla bütünleştirilmeyen içerik ve uygulamalardan kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Teaching Competencies in Higher Education: A Needs Analysis Study Regarding to Develop Instructional Planning and Evaluation Course en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster