DSpace@İnönü

İlköğretim öğrencilerinin müzik derslerindeki başarı ve başarısızlıklarının nedenlerine yönelik inançları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Burak, Sabahat
dc.date.accessioned 2016-09-22T12:06:26Z
dc.date.available 2016-09-22T12:06:26Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Burak, S. (2013). İlköğretim öğrencilerinin müzik derslerindeki başarı ve başarısızlıklarının nedenlerine yönelik inançları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:14, Sayı:2, 139-156 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4484
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2013). Cilt:14, Sayı:2, 139-156 ss. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to reveal the reasons of success and failure of music classes of primary school grade 1 and 2 students and to show the differences by the personal characteristics based on students’ answers. The study was carried out with the participation of total 412 students at primary schools in Antalya. The scale of attribution towards music was developed by the researcher to be used for the study. It was seen that the scale comprised of 5 factors. These factors are as follows: attitude, music learning environment, nonclass musical environment, block flute and talent. It was understood by the conclusions of the study that students attributed the failure and achievement of music to music learning environment most, considering the relations between sub-aspects of the scale and personal variables of the students, it was seen that scores of girls were significantly higher than the boys other than the sub-aspect “non-class musical environment” of the scale. Assessing the attribution levels of the students by grades, it is seen that students attending to lower grades (grade 5) achieved higher scores for sub-aspects of the scale. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 1. ve 2. kademe düzeyindeki öğrencilerin müzik derslerine yönelik başarı ve başarısızlıklarını hangi nedenlere yüklediklerini belirlemek ve bu nedenlerin onların kişisel özelliklerine göre farklılıklarını ortaya çıkartmaktır. Araştırma, Antalya ilindeki ilköğretim okullarında toplam 412 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere Müzik Dersi Yükleme Ölçeği araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin 5 faktörden oluştuğu görülmüştür. Bu faktörler sırasıyla şöyledir: Tutum, müzik dersi öğrenme ortamı, ders dışı müziksel ortam, blok flüt ve yetenek. Araştırma sonuçlarından öğrencilerin müzik dersine yönelik başarı ve başarısızlıklarını en çok müzik dersi öğrenme ortamına yükledikleri, ölçeğin alt boyutları ile öğrencilerin kişisel değişkenleri arasındaki ilişkiler incelendiğinde kız öğrencilerin ölçeğin “ders dışı müziksel ortam” alt boyutu haricinde diğer boyutlarından aldıkları puanların erkek öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca, Öğrencilerin yükleme düzeyleri sınıflarına göre incelendiğinde alt sınıflarda (5. sınıfta) okuyan öğrencilerin ölçeğin alt boyutlarından daha yüksek puanlar aldıkları görülmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Müzik eğitimi tr_TR
dc.subject Yükleme tr_TR
dc.subject Elementary school tr_TR
dc.subject Music education tr_TR
dc.subject Attribution tr_TR
dc.title İlköğretim öğrencilerinin müzik derslerindeki başarı ve başarısızlıklarının nedenlerine yönelik inançları tr_TR
dc.title.alternative Causal beliefs of elementary school students about the success and failure in music lessons tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 139 tr_TR
dc.identifier.endpage 156 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster