DSpace@İnönü

İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejileri (Nevşehir ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İzci, Eyüp
dc.contributor.author Özgan Sucu, Hatıce
dc.date.accessioned 2016-09-26T07:28:11Z
dc.date.available 2016-09-26T07:28:11Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation İzci, E. Özgan Sucu, H. (2013). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejileri (Nevşehir ili örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:14, Sayı:3, 19-38 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4492
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2013). Cilt:14, Sayı:3, 19-38 ss. tr_TR
dc.description.abstract Current developments in English language curriculum and students’ increasing level of consciousness seem hopeful for Turkish education system. However, in spite of the improvement in teaching English in both public and private schools, it is obvious that the present situation is not satisfactory. The aim of the research is to determine the learning strategies that 8th grade students use and their level of strategy use while learning English. The data were gathered through strategy inventory for language learning (SILL) of Oxford (1990), which was translated to Turkish by Cesur and Fer (2007). The collected data were computed and analyzed via descriptive statistics, t-test, and one-way ANOVA. As a result, total strategy use average of 8. grade students is found out to be 3,03 which reflects intermediate level. The analysis revealed that metacognitive strategies were favored the most while cognitive strategies were favored the least. The results of this study showed that statistically significant differences were found in the use of strategies with regard to gender in favor of female students. Students of private schools were found out to have significantly higher level of strategy use from those of public school. Finally, it is possible to state that successful students are likely to use more language learning strategies than less successful students. tr_TR
dc.description.abstract İngilizce dersi öğretim programında yapılan yenilikleri ve öğrencilerin bilinçlenme düzeyini olumlu gelişmeler olarak değerlendirmek mümkündür. Ancak gerek devlet gerek özel öğretim kurumlarındaki yabancı dil öğretimi konusunda elde edilen bütün gelişmelere rağmen, hala başarının istenilen düzeye çıkarılamadığı da görülmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenirken hangi öğrenme stratejilerini hangi sıklıkla kullandıklarını belirlemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmadaki verilerin toplanmasında öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini kullanma profillerini tespit etmek amacıyla, Oxford tarafından tasarlanan dil öğrenme stratejisi anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilmiş olup, verilerin çözümünde yüzde, ortalama, bağımsız gruplar t testi ve one way anova testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenirken orta düzeyde dil öğrenme stratejisi kullandıklarını, en çok üst bilişsel stratejileri kullandıklarını, en az kullandıkları stratejilerin ise bilişsel stratejiler olduğunu ve kullandıkları dil öğrenme stratejilerinin cinsiyete göre farklılık gösterdiğini ortaya koymaktadır. Bu fark kız öğrenciler lehinedir. Özel okula devam eden öğrencilerin stratejileri kullanma düzeyleri devlet okuluna devam eden öğrencilerden anlamlı olarak yüksek bulunmuştur. Araştırmada başarılı öğrencilerin öğrenme stratejilerini daha fazla kullandıkları söylenebilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yabancı dil öğrenme stratejileri tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Yabancı dil tr_TR
dc.subject Foreign language learning strategies tr_TR
dc.subject Primary school education tr_TR
dc.subject Foreign language tr_TR
dc.title İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejileri (Nevşehir ili örneği) tr_TR
dc.title.alternative Language learning strategies that primary school 8th grade students use while learning english (Nevşehir sample) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR38281 tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 19 tr_TR
dc.identifier.endpage 38 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster