DSpace Repository

MEDYA VE KAMUOYU İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA “SOSYAL MEDYA DENEYLERİ” ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Show simple item record

dc.contributor.author BİLGİNER ERDOĞAN, Şeyma
dc.date.accessioned 2022-01-04T11:56:14Z
dc.date.available 2022-01-04T11:56:14Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Bilginer Erdoğan, Ş. (2021). MEDYA VE KAMUOYU İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA “SOSYAL MEDYA DENEYLERİ” ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA . İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi) , 6 (2) , 105-123 . DOI: 10.47107/inifedergi.886162 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/44935
dc.description.abstract Kamuoyu denilince zihinde genelin ifadesi beliriyor olsa da biraz derinine inince demokratik yapıların gereği olarak her türlü fikrin önemsendiği, bireysel bir yapıya da işaret ettiği görülmektedir. Kökeni bir muamma olan kamuoyu, insanlık tarihinin en eski dönemlerinden bu yana tartışılan ve çeşitli alanlarda çok farklı tanımları yapılan, umum kadar bireyi de ilgilendiren bir kavramdır. Dünyanın kitle iletişim araçları aracılığıyla “evrensel bir köy” e dönüşmesi sonucu, bilginin, haberin vs. küresel nitelikte dolaşıma çıkması, kültürel ve toplumsal değişimlerin yaşanmasını sağlamıştır. Dolayısıyla kamuoyunu ilgilendiren veya kamuoyunu bilgilendirme amacıyla oluşturulan mesajlar, ortaya çıkan bu yeni kitlesel araç diline özgü şekilde üretilmeye başlamıştır. Tarihsel süreç içerisinde her geçen gün iletişim teknolojilerinin gelişen yapısına bağlı olarak, farklı medya ortamları ve iletişim biçimleri ortaya çıkmaktadır. İletişimin bu çok yönlü şekilde gerçekleştirilmesi, son yüzyıla adını veren kavramlar arasına “iletişim çağı” nitelemesini de eklemiştir. Bu farklı iletişim kurma biçimlerinden ve alternatif medya olarak değerlendirilen sosyal medya ve ortamları da, her türlü içeriğin sunulduğu sanal bir mekân olarak varlığını devam ettirmektedir. Özgür, katılımcı, kolay erişilebilir olan yapısından dolayı, hem içeriği üreten hem de tüketen için cazip gelmektedir. İnsanların yoğun olarak tercih ettikleri bu yeni medyanın sosyal ortamları, içeriklerin zenginliği veya ihtiyaca göre değişen şekillerde üretici ve tüketiciye yeni bir iletişim imkânı vermektedir. Uçsuz bucaksız, sınırı olmayan yeni medyanın sunduğu geniş olanaklar, sadece iletişim biçimini değiştirmekle kalmayıp, “YouTuber” gibi yepyeni “meslek dallarının” ortaya çıkmasına neden olmuştur. Sayısız başlıklar veya konular altında sosyal medya ortamlarında yer alan görsel-işitsel içeriklerle bu meslekler popülaritesini gün geçtikçe artırmaktadır. Bu çalışmanın konusu olarak YouTuber’ler tarafından sosyal medya ortamlarında yayınlanan sosyal deneyler ve kamuoyu-medya ilişkisi ele alınarak, bu deneylerin kamuoyunda bilinçli ve sistematik şekilde farkındalık yaratma amacına yönelik olup olmadığı noktası tartışmaya açılacaktır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title MEDYA VE KAMUOYU İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA “SOSYAL MEDYA DENEYLERİ” ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi) en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record