DSpace@İnönü

Mobil pazarlama: kavramsal bir değerlendirme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gülmez, Mustafa
dc.contributor.author Karaca, Şükran
dc.date.accessioned 2016-09-26T07:36:13Z
dc.date.available 2016-09-26T07:36:13Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Gülmez, M. ve Karaca, Ş. (2010). Mobil pazarlama: kavramsal bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi,1(1),2010-69-81 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://www.inonu.edu.tr/uploads/contentfile/682/files/1_1_5.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4493
dc.description İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi,1(1),2010-69-81 ss. tr_TR
dc.description.abstract Hızla gelişen kablosuz iletişim teknolojisi ve internetin sağladığı avantajlar sonucunda mobil pazarlama ortaya çıkmıştır. Dünyayı 24 saat açık küresel bir pazar yerine dönüştüren internetin sahip olduğu kısıtlar mobil iletişim araçlarıyla birlikte hızla ortadan kalkmaktadır. Bilinen tüm geleneksel pazarlama ve reklam mecralarına yeni bir soluk getiren mobilite, hedef kitleye lokasyon ve zaman açısından istenilen şekilde ulaşılması, ürüne olan ilginin ve reklam etkilerinin ölçülebilmesi gibi önemli özelliklere sahip olan bir kavramdır. Mobil pazarlama bu önemli özellikler ile diğer pazarlama mecralarının zayıf yönlerini kapatmış ve kendine ciddi bir kullanım alanı bulmuştur. Öncelikle cep telefonu gibi mobil araçlar çok hızlı yayılmaktadır. Mobil araçlar yardımıyla mobil internet servisleri, kullanıcıların sabit bir bağlantı noktasına ihtiyaç duymasını gerektirmeden, onlara daha kişisel içerikler ve özel servisler sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı; mobil pazarlama kavramını, kavramsal açıdan değerlendirmek, mobil pazarlamanın amaçları ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir. tr_TR
dc.description.abstract As a result of fast developing wireless communication technology and advantages provided by internet, mobile marketing has come out. Internet that converts the world a 24 hours open market place, has some restrictions and these have been removed quickly by the help of mobile communication tools. Mobility which took a new breath to whole known traditional marketing and advertising channels, is a concept having important characteristics like to rich the target group at any desired location and time, to measure the interest in product and the effects of advertising. Mobile marketing -with these important characteristics- has covered the weak aspects of other marketing channels and found itself a serious usage arena. First of all, mobile tools like cell phone has been spread out quickly. By the help of mobile tools, wireless internet services have offered their users more personal contents and special services without need of a fixed connection point. The aim of this study is to examine the characteristics of mobile marketing on the way to reach the target groups, by putting out the point of views of target groups to this method and the synergism between two sides and the effectiveness of channel. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mobil pazarlama tr_TR
dc.subject Mobil iletişim tr_TR
dc.subject Mobil reklam tr_TR
dc.subject Mobile marketing tr_TR
dc.subject Mobile communication tr_TR
dc.subject Mobile advertisement tr_TR
dc.title Mobil pazarlama: kavramsal bir değerlendirme tr_TR
dc.title.alternative Mobıle marketıng: a conceptual evaluatıon tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR11506 tr_TR
dc.contributor.authorID TR102875 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 69 tr_TR
dc.identifier.endpage 81 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 1 Sayı 1 [8]
    Cilt 1' a ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster