DSpace@İnönü

Matematik öğretmen adaylarının bir geometrik yer problemine ilişkin çözümlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Açıkgül, Kübra
dc.contributor.author Aslaner, Recep
dc.date.accessioned 2016-09-26T07:45:25Z
dc.date.available 2016-09-26T07:45:25Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Açıkgül, K. Aslaner, R. (2013). Matematik öğretmen adaylarının bir geometrik yer problemine ilişkin çözümlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:14, Sayı:3, 39-58 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4495
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2013). Cilt:14, Sayı:3, 39-58 ss. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate problem solving processes of prospective elementary mathematics teachers on locus problems by using paper-pencil and Dynamic Geometry Software (DGS). In the research designed as a case study the partipicants were 19 senior prospective teachers. This data was collected by using diary notes and worksheets of the prospective teachers. The qualitative data were analyzed by following the stages suggested by the Miles and Huberman (1994, p.10): data reduction, data display and conclusion drawing/verification. In the research it was determined that prospective teachers experienced various situations such as diffuculty in understanding the question, guessing the answer, and making generalization in paper-pencil application. Contrary to paper-pencil solutions in the process of the software solution, prospective teachers got opportunity to try different solutions, to make hypothesis, to test their hypothesis and to make generalization by using the software and thus they reached expected solutions. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının kâğıt-kalem ve dinamik bir geometri yazılımı kullanarak geometrik yer problemlerini çözme süreçlerini incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasının kullanıldığı araştırmaya, son sınıfa devam eden 19 matematik öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı günlüğü notları ve çalışma kâğıtları kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen nitel veriler Miles ve Huberman (1994) tarafından önerilen veri azaltma, veri sunumu ve sonuç çıkarma/yorumlama aşamaları takip edilerek çözümlenmiştir. Araştırmada, kâğıt-kalem kullanarak yapılan çözüm sürecinde katılımcıların soruyu anlayamama, cevabı tahmin edememe, genelleme yapamama gibi zorluklar yaşadıkları belirlenmiştir. Yazılımla çözüm sürecine gelindiğinde ise, farklı çözüm yollarını deneme, hipotez kurma, hipotezlerinin doğruluğunu test etme, genelleme yapma fırsatı bulan öğretmen adayları doğru sonuca ulaşabilmişlerdir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Dinamik geometri yazılımı tr_TR
dc.subject Geometrik yer tr_TR
dc.subject Prospective mathematics teachers tr_TR
dc.subject Dynamic geometry software tr_TR
dc.subject Locus tr_TR
dc.title Matematik öğretmen adaylarının bir geometrik yer problemine ilişkin çözümlerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The ınvestigation of prospective mathematics teachers solutions of a locus problem tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR111403 tr_TR
dc.contributor.authorID TR2014 tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 39 tr_TR
dc.identifier.endpage 58 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster