DSpace@İnönü

Öğretmen algılarına göre ilköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ergen, Yusuf
dc.date.accessioned 2016-09-26T08:18:19Z
dc.date.available 2016-09-26T08:18:19Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Ergen, Y. (2013). Öğretmen algılarına göre ilköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:14, Sayı:3 95-110 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4498
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2013). Cilt:14, Sayı:3 95-110 ss. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this research is to determine levels of acting sub-dimensions and general extent of instructional leadership attitudes of primary school headmasters to perceptions of teachers. The sample of research was consisted of totally 410 primary school teachers who were in the townships of Manisa province such as Center township, Akhisar, Kırkağaç and Gördes. The sample was chosen randomly in the Manisa. The research’s data was analyzed by means of SSPS.15. The simple statistical methods such as arithmetic average and standard deviation was used in study.According to the research, primary school headmasters act “mission definition of school attitudes”, “training programmed and instruction direction attitudes”, “learning climate development attitudes” and “general instructional leadership attitudes” in “generally” level. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre ilköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının alt boyutlarını ve genel öğretim liderliği davranışlarını gösterme düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Manisa ilinden random yöntemiyle seçilen; Manisa Merkez İlçe, Akhisar, Kırkağaç ve Gördes ilçelerinde bulunan kamu ilköğretim okullarında çalışan 410 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS.15 paket programı ile çözümlenmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma gibi basit istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen algılarına göre ilköğretim okulu müdürlerinin “okulun misyonunu tanımlama davranışlarını”, “eğitim programını ve öğretimi yönetme davranışlarını”, “öğrenme iklimini geliştirme davranışlarını” ve “genel öğretim liderliği davranışlarını” ‘’çoğunlukla’’ düzeyinde gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretim Liderliği tr_TR
dc.subject Okul müdürü tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Instructional leadership tr_TR
dc.subject Headmaster tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.title Öğretmen algılarına göre ilköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The ınvestigation of ınstructional leadership attitudes of primary school headmasters in terms of teacher perception tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Bayburt Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR30637 tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 95 tr_TR
dc.identifier.endpage 110 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster