DSpace@İnönü

Öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin motivasyonlarını etkileyen faktörler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Başaran, Mustafa
dc.contributor.author Dedeoğlu Orhun, Buket
dc.date.accessioned 2016-09-26T08:40:14Z
dc.date.available 2016-09-26T08:40:14Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Başaran, M. Dedeoğlu Orhun, B. (2013). Öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin motivasyonlarını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 14, Sayı:3, 129-151 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4500
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2013). Cilt: 14, Sayı:3, 129-151 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin motivasyonlarını etkileyen faktörleri tespit etmektir. Araştırmanın çalışma evreni Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenimine devam eden öğretmen adaylarıdır. Bu evrenden toplam 291 öğretmen adayına ulaşılmış ve araştırmacılar tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde, motivasyon ve mesleki motivasyon konuları tartışılmıştır. İkinci bölümde ise araştırmanın yöntemi tanıtılmış; üçüncü bölümde araştırma sonucu elde edilen bulgular, tablolar halinde verilerek yorumlanmıştır. Son bölümde ise, araştırmanın sonuçları verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının motivasyonları mesleğin zorluğu ve ekonomik getirisinin düşüklüğünden çok etkilenmemektedir. Öğretmen adaylarının mesleki motivasyonlarını düşüren temel faktörler, MEB ve ülke yöneticilerinin ayrıca toplumun, mesleğin değerini anlamaması ve Kamu Personeli Seçme Sınavının içeriği ve uygulanış ilkeleridir. tr_TR
dc.description.abstract This study which investigates the factors that affect the profession motivations of preservice teachers consists of four sections. In the first section of the study, motivation and professional motivation topics discussed. In the second section research method is introduced, in the third section the findings of the research are presented in the tables and interpreted. The results of the research are given in the last section. The findings of the study demonstrated that the difficulty and low economic returns do not affect the pre-service teacher motivations a lot. The main factors reducing their professional motivation of teachers not being understood the value of the profession and the Public Personnel Selection Examination content and principles of implementation by the MoNE (Ministry of National Education) and administrators in the country but also society. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Preservice teachers tr_TR
dc.subject Preservice teachers professional motivation tr_TR
dc.subject Professional motivation tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Öğretmen adaylarının mesleki motivasyonları tr_TR
dc.subject Mesleki motivasyon tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin motivasyonlarını etkileyen faktörler tr_TR
dc.title.alternative Factors affecting the preservice teachers professional motivation tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Bozok Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 129 tr_TR
dc.identifier.endpage 151 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster