DSpace@İnönü

Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazıya ilişkin tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdem, İlhan
dc.contributor.author Yılmaz, Ferat
dc.contributor.author Bozkurt, Eyüp
dc.date.accessioned 2016-09-26T11:01:22Z
dc.date.available 2016-09-26T11:01:22Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Erdem, İ. Yılmaz, F. Bozkurt, E. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazıya ilişkin tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:15, Sayı:1, 1-26 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4501
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2014). Cilt:15, Sayı:1, 1-26 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırma ile bitişik eğik yazıyla yazmayı öğretecek olan sınıf öğretmeni adaylarının, bitişik eğik yazıya ilişkin tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi ve nedensel karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazıya ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından “Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Tutum Ölçeği” geliştirilmiştir. Geliştirilen bu ölçek, Fırat ve İnönü Üniversitelerinde eğitim görmekte olan 236 sınıf öğretmenliği öğretmen adayına uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinde non-parametrik testler olan Mann Whitney U-testi ile Kruskal Wallis H-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının bitişik eğik yazıyla yazılmış metinleri okumaya yönelik tutum puanları, bitişik eğik yazıyla yazmaya yönelik tutum puanlarından ve bitişik eğik yazının işlevine ilişkin inanç puanlarından daha yüksektir. Bitişik eğik yazıya ilişkin tutum puanları, cinsiyet, sınıf düzeyi, bitişik eğik yazıyı kullanma süresi ve genel akademik not ortalaması değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bitişik eğik yazı tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmenliği tr_TR
dc.subject Yazma eğitimi tr_TR
dc.title Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazıya ilişkin tutumları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültes, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR50635 tr_TR
dc.contributor.authorID TR154644 tr_TR
dc.contributor.authorID TR60528 tr_TR
dc.identifier.volume 15 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 26 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster